اولین تصاویر مسنجر از مدار عطارد

اولین تصاویر مسنجر از مدار عطارد

برنامه کاوش های مداری درونی ترین سیارات منظومه شمسی تازه آغاز شده...

 

سفینه فضایی مسنجر که به تاریخ 17 مارچ یعنی چند روز قبل از نوروز وارد مدار سیاره عطارد شده بود، بعد از روشن نمودن تمام دستگاه هایش، اولین تصاویر از عطارد را به زمین فرستاد. این تصاویر شامل آن بخش های عطارد میگردد که در گذشته دیده نشده بود. این تصویر دیروز 3 شنبه توسط سیستم تصویر بردار دوگانه عطارد از فراز قطب جنوب عطارد تهیه شده.


گودال یا حفره برخوردی روشن در قسمت بالایی تصویر محلی بنام دیبوسی (Debussy) و گودال کوچکتر آن ماتابی (Matabei) با شعاع های تاریک در قسمت غرب دیبوسی می باشد. قسمت پائینی این تصویر نزدیک به قطب جنوب عطارد، در واقع قسمت های جدیدی است که مسنجر به عنوان اولین سفینه فضایی از آن بخش ها عکسبرداری میکند.

 

مسنجر بعد از تهیه اولین تصاویر و طی شش ساعت قبل از مخابره اطلاعات به زمین حدود 363 تصویر دیگر از این قسمت های عطارد تهیه نمود. تیم کنترول کننده مسنجر در حال حاضر اطلاعاتی را بررسی میکند که تازه به زمین مخابره شده. طی سه روز آینده، سفینه فضایی مسنجر 1185 تصویر دیگر از این بخش های عطارد میگیرد، اما نقشه برداری کامل از سیاره عطارد در روز های آینده و یا دقیقأ در 4 اپریل آغاز میشود.



سین سلمون پژوهشگر ارشد مسنجر در انستیتوت کارنیگی واشنگتن می گوید " همه اعضای تیم کنترول مسنجر سعی دارند تا این سفینه و ابزار های علمی آن را قبل از آغاز نقشه برداری و مطابق زمان تعیین شده بررسی نمایند. اولین تصاویر از مدار عطارد و اولین اندازه گیری ها به مثابه قطره های نخستین جریان وسیع اطلاعات تازه است که ما در سالهای آینده انتظار داریم. با این کار مسنجر میتوان گفت که برنامه کاوش های مداری درونی ترین سیارات منظومه شمسی تازه آغاز شده."




|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : جمعه 17 تير 1390
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: