به زودی در اثر برخورد یک شهاب سنگ به زمین میلیون ها نفر کشته خواهند شد !!

به زودی در اثر برخورد یک شهاب سنگ به زمین میلیون ها نفر کشته خواهند شد !!

دانشمندان ناسا نگران برخورد شهاب سنگی به طول 300 متر به زمین هستند . برخورد این شهاب سنگ به زمین تاثیراتی همچون یک زلزله 8 ریشتری خواهد داشت که اثر تخریبی آن 65 هزار برابر بمب اتمی خواهد بود که در سال 1945 در شهر هیروشیما منفجر شد .

piZap.com free online photo editor, fun photo effects

دانشمندان تخمین زده اند که این جرم آسمانی که (( آپوفیس )) نام دارد در سال 2029 از فاصله 30 هزار کیلومتری رد شده و به زمین برخورد نخواهد کرد . اما نگرانی دانشمندان این است که این شهاب سنگ پس از اینکه به سمت خورشید حرکت کند در اثر نیروی مغناطیسی این ستاره تغییر مسیر داده و مجددا به سمت زمین خواهد آمد . تخمین دانشمندان این است که آپوفیس در سال 2036 و پس از تغییر جهت احتمالا به نقطه نا معلومی از زمین برخورد خواهد کرد .
اگر این جرم آسمانی به منطقه ای اقیانوسی از زمین برخورد کند احتمال یک سونامی بسیار شدید می رود و در صورتی که به نقطه ای از زمین برخورد کند تا ثیراتی همچون یک زلزله 8 ریشتری خواهد داشت که اثر تخریبی آن 65 هزار برابر بمب اتمی خواهد بود که در سال 1945 در شهر هیرو شیما منفجر شد.
در این صورت در شعاع 300 کیلومتری هیچ موجود جانداری باقی نخواهد ماند . دانشمندان سرعت حرکت این شهاب سنگ در صورت برخورد با زمین را 50 کیلومتر در ثانیه تخمین زده اند .نگرانی دیگر آنها از برخورد آپوفیس به زمین تاثیرات جوی و زیست محیطی پس از این برخورد خواهد بود.ممکن است در اثر شدت این برخورد تغییراتی در جو زمین همچون غبار شدید به وجود آید که نور رسانی خورشید را با اختلال مواجه کند .



piZap.com free online photo editor, fun photo effects



|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : سه شنبه 28 تير 1390
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: