مرد مصری نام دختر خود را «فیس‌بوک» گذاشت!

مرد مصری نام دختر خود را «فیس‌بوک» گذاشت!

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک‌تری، توئیتر نقش عمده‌ای در بروز انقلاب در کشور مصر داشت و فیس‌بوک نیز نقش عمده‌ای در پوشش اخبار و مسائل پیش روی مصر بعد از حسنی مبارک داشت.

 

روزنامه مصری الاهرام گزارش کرد که یک مرد ۲۰ ساله مصری به نام جمال ابراهیم بعد ازبدنیا آمدن فرزند دختر خود نام او را فیس بوک گذاشت.

facebook_babygirl

خانواده دختر و همچنین دوستان و بستگان ابراهیم همگی به دور این نوزاد متولد شده با نام کامل فیس‌بوک جمال ابراهیم جمع شده و او را نشانه آغاز عصر جدید مصر با فیس بوک عنوان می‌کنند که البته این کار که در نوع خود در جهان نادر است باعث وارد شدن شوک بزرگی به دنیای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دنیای عرب زبان شده است.

هر دو وب‌سایت توئیتربا ارسال هزاران توئیت و فیس بوک با داشتن ۳۲ هزار گروه فعال مصری نقش عمده ای در انتقال اخبار و تبادل اطلاعات در بین مردم مصر داشتند و جالب است بدانید که در کشور مصر در حدود ۵ میلیون شهروند دارای حساب فیس بوک هستند که در شمال آفریقا و خاورمیانه رکورددار به حساب می ایند و البته هنوز خبری رسمی در مورد تعداد کاربران توئیتر در این کشور مخابره نشده است.

این در حالی است که خبر می‌رسد دولت موقت نظامی کشور مصر و همچنین وزارت کشور مصر در فیس‌بوک با ایجاد گروه‌های مختلف کاربری در صدد ترمیم چهره خود در بین مردم مصر هستند و از اینجا می‌توان به نقش عظیم فیس بوک در بین برخی دولت‌ها و مردم جهان پی برد.




|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : چهار شنبه 8 تير 1390
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: