به زودی در اثر برخورد یک شهاب سنگ به زمین میلیون ها نفر کشته خواهند شد !!

دانشمندان ناسا نگران برخورد شهاب سنگی به طول 300 متر به زمین هستند . برخورد این شهاب سنگ به زمین تاثیراتی همچون یک زلزله 8 ریشتری خواهد داشت که اثر تخریبی آن 65 هزار برابر بمب اتمی خواهد بود که در سال 1945 در شهر هیروشیما منفجر شد .

piZap.com free online photo editor, fun photo effects

دانشمندان تخمین زده اند که این جرم آسمانی که (( آپوفیس )) نام دارد در سال 2029 از فاصله 30 هزار کیلومتری رد شده و به زمین برخورد نخواهد کرد . اما نگرانی دانشمندان این است که این شهاب سنگ پس از اینکه به سمت خورشید حرکت کند در اثر نیروی مغناطیسی این ستاره تغییر مسیر داده و مجددا به سمت زمین خواهد آمد . تخمین دانشمندان این است که آپوفیس در سال 2036 و پس از تغییر جهت احتمالا به نقطه نا معلومی از زمین برخورد خواهد کرد .
اگر این جرم آسمانی به منطقه ای اقیانوسی از زمین برخورد کند احتمال یک سونامی بسیار شدید می رود و در صورتی که به نقطه ای از زمین برخورد کند تا ثیراتی همچون یک زلزله 8 ریشتری خواهد داشت که اثر تخریبی آن 65 هزار برابر بمب اتمی خواهد بود که در سال 1945 در شهر هیرو شیما منفجر شد.
در این صورت در شعاع 300 کیلومتری هیچ موجود جانداری باقی نخواهد ماند . دانشمندان سرعت حرکت این شهاب سنگ در صورت برخورد با زمین را 50 کیلومتر در ثانیه تخمین زده اند .نگرانی دیگر آنها از برخورد آپوفیس به زمین تاثیرات جوی و زیست محیطی پس از این برخورد خواهد بود.ممکن است در اثر شدت این برخورد تغییراتی در جو زمین همچون غبار شدید به وجود آید که نور رسانی خورشید را با اختلال مواجه کند .



piZap.com free online photo editor, fun photo effects

|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : سه شنبه 28 تير 1390
عکسهایی از اتومبیل ساخته شده از طلا در چین
عکسهایی از اتومبیل ساخته شده از طلا در چین
عکسهایی از اتومبیل ساخته شده از طلا در چین

عکسهایی از اتومبیل ساخته شده از طلا در چین

عکسهایی از اتومبیل ساخته شده از طلا در چین

عکسهایی از اتومبیل ساخته شده از طلا در چین

عکسهایی از اتومبیل ساخته شده از طلا در چین


|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : سه شنبه 28 تير 1390
دختر خانمی با عجیب ترین دوچرخه دنیا

__________________


|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : سه شنبه 28 تير 1390


کندی که ۷ سال پیش هنگام تولد ۱٫۲ کیلو بود هنوز کوچولو است و لقب ریزترین دختر کوچولوی جهان را با چهره بسیار دوست داشتنی به خود اختصاص داده است. وی اینک ۷ ساله بوده و ۷ کیلو وزن دارد.


|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : سه شنبه 28 تير 1390
رصد اجرام فراموش شده ي آسمان


نزديك غروب است. خورشيد كم كم پايين و پايين تر مي رود. همه چيز براي شروع يك شب رصدي دل انگيز آماده است. با تاريك تر شدن آسمان، ستارگان يكي پس از ديگري در آسمان نمايان مي شوند و اندكي بعد آسمان به كلي تاريك مي شود. تلسكوپ خود را به سوي قوس و عقرب مي گردانم تا پس از مدت ها در هواي گرم تابستاني سحابي هاي پرشمار و خوشه هاي باز و كروي آن را رصد كنم. اجرامي كه مرا به ياد اولين رصدهايم با دوربين دوچشمي كوچكم مي اندازند و ديدن هركدام از آنها خاطره اي را در ذهنم زنده مي كند.
چند ساعتي مي گذرد. قوس و عقرب از افق بيشتر ارتفاع گرفته اند و به دنبال آنها جدي و دلو پا به ميدان آسمان مي گذارند. لحظه شماري مي كنم تا سحابي هليكس (2392NGC) را ببينم. سحابي كه اندازه آن در آسمان نصف قرص ماه بدر است و ديدن ناگهاني آن در زمينه ي كم ستاره ي آسمان در آن ناحيه همواره مرا غافلگير كرده است. با گذشت زمان نوبت به حوت و قيِطُس مي رسد. با ديدن قيطس دوربين خود را به طرف كهكشان حجار نشانه مي روم. كهكشاني مارپيچي با نمايي از لبه و رگه هاي تاريك در بازوهاي آن!
يك دوربين دو چشمي متوسط يا تلسكوپي كوچك با قطر دهانه ي حدود 4 اينچ، آسماني صاف بدون غبار و آلودگي نوري به ويژه در افق جنوبي، چراغ قوه اي با نور قرمز ملايم، نقشه آسمان مناسب، لباس گرم و كمي حوصله از جمله موارد لازم براي رصد اجرام زيبا و مهجوري است كه در صورت هاي فلكي نه چندان معروف آسمان نيمكره ي شمالي گمنام باقي مانده اند.

رصد اجرام فراموش شده ي آسمان

در قلمرو قنطورس
 

صورت فلكي قنطورس يكي از صورت هاي فلكي معروف و بزرگ آسمان نيمكره ي جنوبي است كه در هيچ نقطه از ايران كامل طلوع نمي كند. آلفا- قنطورس ستاره ي درخشان اين صورت فلكي از قدر 0/04- است كه همدمي به نام پروكسيما- قنطورس دارد. اين ستاره ي همدم كوتوله سرخي در فاصله ي 4/3 سال نوري از خورشيد است كه نزديك ترين ستاره به خورشيد محسوب مي شود. ميل آلفا- قنطورس 60- درجه و بنابراين از عرض جغرافيايي پايين تر از 30 درجه ي شمالي قابل مشاهده است.
قنطورس صورت فلكي آشناي رصدگران با تجربه ي اعماق آسمان است. دو جرم جذاب و بزرگ آسمان نيمكره ي جنوبي يعني خوشه ي امگا- قنطورس يا 5139NGC و كهكشان قنطورس –A يا 5128NGC، در اين صورت فلكي قرار دارند. خوشه ي امگا- قنطورس در فاصله ي 16 سال نوري از ما قرار دارد و بزرگ ترين خوشه ي كروي كهكشان راه شيري است. جرم آن 5 ميليون برابر جرم خورشيد و تقريباً به اندازه ي يك كهكشان كوچك است. اين خوشه ي كروي را ادموند هالي كشف كرد. اندازه ي ظاهري آن 36 دقيقه قوس، يعني بزرگ تر از قرص ماه بدر، و قدر مجموع آن هم در حدود 7/3 است.
براي پيدا كردن امگا- قنطورس ابتدا صورت فلكي قنطورس را با استفاده از نقشه در آسمان پيدا كنيد. سپس به كمك ستاره هاي زتا و اپسيلون- قنطورس محل خوشه ي امگا- قنطورس را پيدا كنيد و با جوينده ي تلسكوپ محل آن را نشانه بگيريد. بدون شك در جوينده اين خوشه ي زيبا را خواهيد يافت و از تماشاي نماي پرشكوهش در پشت چشمي بهت زده خواهيد شد. بهتر است زماني كه اين خوشه به بيشترين ارتفاع خود مي رسد و بر فراز افق جنوبي قرار دارد براي رصد آن اقدام كنيد تا اثر مخرب غبار افق بر كيفيت نمايي كه از اين خوشه مي بينيد كاهش يابد. در شرايط بسيار مناسب رصدي مي توانيد امگا- قنطورس را با چشم برهنه نيز ببينيد.
چهار درجه بالاتر از امگا- قنطورس، 5128NGC يا كهكشان قنطورس A قرار دارد كه منبع بسيار قوي راديويي و نزديك ترين كهكشان راديويي به ما است. حتي در بزرگنمايي پايين، حدود 20 برابر،‌هم مي توانيد رگه ي تاريكي در ميان آن ببينيد. اين كهكشان در فاصله ي 15 ميليون سال نوري از ما قرار دارد، قدر ظاهري آن در حدود 7 و اندازه ي ظاهري آن 18 دقيقه ي قوس است. به نظر مي رسد قنطورس A در نيم ميليارد سال گذشته يك كهكشان مارپيچي را بلعيده باشد! همين طور در 3 درجه اي جنوب شرق زتا- قنطورس خوشه ي باز 5460NGC از قدر 6 با گستردگي 30 دقيقه ي قوس قرار دارد.

در قلمرو قوس و عقرب
 

در روزهاي گرم تابستاني، پس از تاريك شدن آسمان، قوس و عقرب در افق جنوب شرقي خودنمايي مي كنند. اين شب ها اين دو صورت فلكي به خوبي در آسمان ارتفاع مي گيرند، به طوري كه مي توان با دوربيني كوچك نيز سحابي ها و خوشه هاي ستاره اي آن را رصد كرد. كمي پايين تر از اين دو صورت فلكي، در محدوده اي كه ستارگان ارتفاع چندان زيادي نمي گيرند، اجرام جذاب بسياري وجود دارند.
صورت فلكي عقرب را در آسمان پيدا كنيد. 5 درجه پايين تر از تتا- عقرب، ستاره ي آلفا- آتشدان (مِجمَر) را بيابيد. پايين تر از آلفا- آتشدان دو ستاره ي بتا و گاما- آتشدان قرار دارد كه در 5/3 درجه اي غرب آنها مي توانيد زتا- آتشدان را بيابيد. شناخت اين ستارگان راهگشاي رصد اجرام اين منطقه است. در 6 درجه اي غرب زتا- آتشدان خوشه كروي 6067NGC از قدر 6 و با اندازه ي زاويه اي 15 دقيقه ي قوس قرار دارد. در اين محدوده از آسمان اجرام بسياري وجود دارند. كافي است اطلس خود را باز كنيد و خوشه هاي باز و كروي پر تعداد اين ناحيه را رصد كنيد.
اما كمي بالاتر از آن،‌در محدوده ي بين قوس و جدي، يكي از جذاب ترين اجرام آسمان قرار دارد: كهكشان 6822NGC كه آن را بارنارد، از منجمان تيزبين تاريخ نجوم، در سال 1884 كشف كرد و از اين رو به افتخار كاشفش آن را كهكشان بارنارد نيز مي نامند. كهكشان بارنارد كهكشان نامنظمي است كه در فاصله ي 6/1 ميليون سال نوري، يكي از نزديك ترين كهكشان ها به راه شيري به شمار مي آيد. حالا بياييد و صورت فلكي جدي را در آسمان پيدا كنيد. دو ستاره ي آلفا و بتا- جدي را در نظر بگيريد. 6822NGC در 10 درجه اي غرب اين دو ستاره قرار دارد. مي توانيد از سه ستاره، كه همچون مثلث كمي پايين تر از كهكشان بارنارد قرار گرفته اند، براي رسيدن به اين كهكشان كمك بگيريد. 6822NGC از قدر 9 مي درخشد و گستردگي اش حدود 12 دقيقه ي قوس است. از آنجا كه اين كهكشان اندازه ي ظاهري بزرگ و درخشندگي سطحي كمي دارد، از زمينه ي تاريك آسمان به سختي تفكيك مي شود. از اين رو جرمي است كه تا حدي فراموش شده و براي رصد آن نياز به آسمان تاريك داريد!
در فاصله ي 41 دقيقه ي قوس، در شمال كهكشان بارنارد، سحابي سياره نماي جواهر كوچك يا 6816NGC قرار دارد كه از قدر 9/9 مي درخشد و در بزرگنمايي پايين، همچون بيشتر سحابي هاي سياره نما، مانند ستاره اي به نظر مي رسد كه كمي از وضوح خارج است.

رصد اجرام فراموش شده ي آسمان

در قلمرو حجار و قيطس
 

به سراغ قيطس مي رويم. در 5 درجه اي شمال بتا- قيطس سحابي سياره نماي 246NGC قرار دارد. اين سحابي درخشان را ويليام هرشل در سال 1785 كشف كرد. در رصد با تلسكوپ هاي بزرگ دو ستاره در مركز اين سحابي ديده مي شود كه در اندازه گيري هاي دقيق مشخص مي شود كه يكي از اين دو ستاره فقط در مسير ديد ما قرار گرفته و در واقع چندين سال نوري از خود سحابي دورتر است.
ناحيه ي زيرين بتا- قيطس را نگاه كنيد. اين منطقه از آسمان بسيار مورد توجه علاقه مندان به رصد اجرام اعماق آسمان است. بي شك هيچ رصدگري خاطره ي نخستين رصد خود از كهكشان حجار را فراموش نمي كند. كارولين هرشل (خواهر ويليام هرشل) كهكشان حجار يا 253NGC را در سال 1783 كشف كرد. اين كهكشان، به رغم پرنور بودن،‌در فهرست مسيه نيست، زيرا از ديد رصدگراني همچون شارل مسيه، كه در ناحيه ي معتدل شمالي زندگي مي كنند،‌ ارتفاع كمي از افق مي گيرد و در پس لايه هاي غبار نزديك افق به سختي ديده مي شود.
كهكشان حجار در 7 درجه اي جنوب ستاره ي درخشان بتا- قيطس است. كمي بالاتر از كهكشان حجار و در 3 درجه اي جنوب شرق بتا- قيطس، كهكشان 247NGC از قدر 9 و با گستردگي حدود 20 دقيقه ي قوس قرار دارد. 247NGC كهكشاني مارپيچي است كه تقريباً از لبه ديده مي شود. اين كهكشان به همراه 253NGC در مركز گروه كهكشاني حجار قرار دارند و يكي از نزديك ترين كهكشان ها به راه شيري، در فاصله ي حدود 10 ميليون سال نوري، هستند. براي رصد به آسماني با حد قدر بالاتر از 5 نياز داريد.

رصد اجرام فراموش شده ي آسمان

در دو درجه اي جنوب شرق كهكشان حجار، خوشه ي كروي 288NGC از قدر 5/8 و با اندازه ي 10 دقيقه ي قوس قرار دارد. اين خوشه ي كروي و كهكشان حجار در ميدان ديد باز دوربين هاي دو چشمي منظره ي بسيار زيبايي را به وجود مي آورند 288NGC خوشه اي كروي است كه ستارگان آن بسيار پراكنده اند. وقتي به اين خوشه نگاه مي كنيد تقريباً گويي به نقطه اي در آسمان نگاه مي كنيد كه قطب جنوب كهكشان ما در آنجا قرار دارد. زيرا 288NGC فقط 37 دقيقه ي قوس از قطب جنوب كهكشان فاصله دارد.

رصد اجرام فراموش شده ي آسمان

از صورت فلكي حجار نيز پاين تر مي آييم. در 25 درجه اي جنوب بتا- قيطس به دنبال 4 ستاره ي نسبتاً پرنوري در آن منطقه در نزديكي افق باشيد. اين ستارگان متعلق به صورت فلكي سيمرغ هستند. با استفاده از نقشه، ستاره هاي آلفا، بتا، گاما و دلتا- سيمرغ را پيدا كنيد. در 3 درجه اي شمال غرب آلفا- سيمرغ كهكشان 55NGC قرار دارد. اين كهكشان از نوع مارپيچي است و سال ها تصور مي شد كه عضو گروه كهكشاني حجار است. اما در سال 1377/1998 مشخص شد كه عضو گروه محلي ما است. 55NGC در فاصله ي 7 ميليون سال نوري از ما از قدر 4/8 مي درخشد و اندازه ي ظاهري اش به 25 دقيقه ي قوس رسيده و به شكل كشيده در آسمان ديده مي شود.
كمي بالاتر از 55NGC، كهكشان 7793NGC قرار دارد. براي پيدا كردن آن ابتدا از طريق آلفا و بتا- سيمرغ، ستاره ي بتا- حجار را پيدا كنيد. 7793NGC كهكشاني مارپيچي و يكي از پرنورترين كهكشان هاي گروه حجار، در فاصله ي 13 ميليون سال نوري از ما، است و در 6 درجه اي شمال و 2 درجه اي شرق بتا- حجار قرار دارد.
همين طور در 8 درجه اي شمال بتا- سيمرغ كهكشان 300NGC را مي يابيم كه كهكشاني مارپيچي در فاصله ي حدود 7 ميليون سال نوري است و در ابتدا تصور مي شد به گروه كهكشاني حجار تعلق دارد. اما بعد از آن كه فاصله اش به طور دقيق تعيين شد، مشخص شد كه 300NGC نيز عضو گروه محلي ما است. آلفا- سيمرغ و آلفا- حجار دو ستاره ي درخشان در اين ناحيه اند كه براي رصد اين كهكشان مي توانيد پرش ستاره اي خود را از آنها آغاز كنيد.
در ناحيه ي كم ستاره ي ميان بتا- سيمرغ و بتا- قيطس، ستاره ي آلفا- حجار را پيدا كنيد. در 7 درجه اي شرق آلفا- حجار كهكشان 613NGC قرار دارد كه كهكشاني مارپيچي- ميله اي در فاصله ي 65 ميليون سال نوري از ما است. به نظر مي رسد كه اين كهكشان بازوي مارپيچي خود را با توده اي از ابر و غبار به اشتراك گذاشته كه در نزديكي آن در حال شكل دادن به يك ستاره اند. همين طور امواج راديويي قوي اين كهكشان نشان مي دهد سياهچاله ي پرجرمي در مركز آن وجود دارد.

در قلمرو كوره و نهر
 

اگر از حجار كمي به طرف شرق بياييد به خوشه ي كهكشان هاي كوره مي رسيد. در اين منطقه از آسمان كهكشان هاي پرنوري وجود دارند كه فقط به علت جنوبي بودن و ارتفاع كم آنها از افق مورد بي مهري رصدگران نيمكره ي شمالي قرار گرفته اند. از جمله كهكشان هاي اين منطقه از آسمان 1232NGC، 1316NGC، 1326NGC و 1365NGC هستند. همه ي آنها تقريباً در يك ناحيه به همراه چندين كهكشان ديگر قرار گرفته اند كه براي ديدن بقيه ي آنها به ابزار بزرگ تر و آسمان تاريك تري نياز داريد.
صورت فلكي نهر و ستاره تاو 3- نهر را پيدا كنيد و سپس در 5 درجه اي جنوب آن آلفا- كوره را بيابيد. آنگاه در 8 درجه اي جنوب آلفا- كوره، سه ستاره خي 1، خي 2 و خي 3- كوره را پيدا كنيد. 1326NGC و 1316NGC در يك درجه اي و 2 درجه اي غرب آن و 1365NGC در 2 درجه اي شرق اين سه ستاره ديده مي شود.

رصد اجرام فراموش شده ي آسمان

1365NGC، معروف به كهكشان كوره A، از قدر 10 مي درخشد و اندازه ي ظاهري اش به 6 دقيقه ي قوس مي رسد. اين كهكشان در 50 سال اخير، از سال 1336/1957 تاكنون، 3 ابرنواختر را ميزباني كرده است و مي تواند گزينه ي مناسبي براي جويندگان ابرنواخترها باشد. كهكشاني مارپيچي- ميله اي است كه در نواحي مركزي آن خطوط تاريكي ديده مي شود. كوره A بزرگ ترين كهكشان خوشه ي كوره است و جرمي در حدود جرم راه شيري دارد.
1316NGC نيز از قدر 9 و به اندازه ي 5/3 دقيقه ي قوس است. اين كهكشان از برخورد كهكشان هاي كوچك تر ايجاد شده و چهارمين منبع راديويي درخشان در آسمان است. علت آن هم وجود سياهچاله اي پرجرم در مركز اين كهكشان است.
1326NGC كهكشاني با شكل نسبتاً جالب است: از چهار حلقه تشكيل شده كه اين حلقه ها در واقع محل شكل گيري ستارگان اند. تصوير آن با تلسكوپ هاي غول پيكر مانند تصوير زحل از درون تلسكوپ هاي كوچك است! در اين محدوده از آسمان كهكشان هاي متعدد ديگري هم وجود دارد كه پرداختن به آنها مجال ديگري را مي طلبد.
به سراغ صورت فلكي نهر برويد و اگر از شهرهاي جنوبي ايران رصد مي كنيد تماشاي طلوع دل انگيز آخرالنهر را فراموش نكنيد. ستاره هاي تاو 3 و تاو 4- نهر را پيدا كنيد. در 3 درجه اي شمال ميانه ي اين دو ستاره كهكشان 1232NGC قرار دارد. اين كهكشان آن قدر پرنور است كه با يك اپتيك 50 ميلي متري نيز ديده مي شود.
در 4 درجه اي جنوب تاو 5- نهر نيز سحابي سياره نماي 1360NGC از قدر 9 و با اندازه ي ظاهري 7 دقيقه ي قوس قرار دارد. همين طور در 4 درجه اي شرق ستاره ي گاما- نهر سحابي سياره نماي 1535NGC از قدر 5/9 قرار دارد و به علت اندازه ي ظاهري آن، كه در حدود 20 ثانيه ي قوس است، در دوربين هاي دوچشمي به صورت يك ستاره ديده مي شود و براي ديدن جزييات بيشتر آن بايد به سراغ اپتيك هاي بزرگ و بزرگنمايي هاي بالا رفت.

در قلمرو كشتيدم و خرگوش
 

در ميانه ي تابستان و در شرايطي كه حدود دو ساعت از نيمه شب مي گذرد، طلوع خوشه ي پروين نويد آسمان پاييزي را مي دهد. شفافيت آسمان پاييزي و زمستاني و خوشه هاي باز فراوان آن همواره رصدگران آسمان شب را شيفته خود مي كند. اگر با يك دوربين كوچك به گشت و گذار در اين منطقه بپردازيد خوشه هاي باز فراواني را در گوشه و كنار آن پيدا مي كنيد.

رصد اجرام فراموش شده ي آسمان

صبر كنيد تا كلب اكبر و شباهنگ به طور كامل طلوع كنند. در اين حالت بايد كلب اكبر را، كه به صورت افقي در حال طلوع است، در افق جنوب شرق پيدا كنيد. سپس نوبت به طلوع كشتيدم مي رسد. در 10 درجه اي جنوب شرق مثلث پاييني كلب اكبر و در محدوده ي كشتيدم، خوشه ي باز بزرگ 2451NGC از قدر 5/3 و اندازه ي ظاهري 40 دقيقه ي قوس قرار دارد. اين خوشه ي باز شامل 40 ستاره ي پرنور است و در فاصله ي 850 سال نوري از ما قرار دارد. به علت جنوبي بودن آن ويليام هرشل و شارل مسيه و البته ديگر رصدگران تيزبين نيمكره ي شمالي موفق به رصد آن نشده بودند.

رصد اجرام فراموش شده ي آسمان

در 5/1 درجه اي جنوب شرق 2451NGC، خوشه ي باز 2477NGC از قدر 6 و اندازه ي 25 دقيقه و در 4 درجه اي شرق آن هم خوشه ي باز 2546NGC از قدر 5/6 و اندازه ي ظاهري 35 دقيقه ي قوس را مي يابيد. 2477NGC در فاصله ي 4200 سال نوري از ما قرار دارد و از 300 ستاره تشكيل شده است و در حدود 60 هزار برابر خورشيد درخشندگي دارد. اين خوشه 700 ميليون سال عمر دارد كه بسيار جوان محسوب مي شود!


به سراغ صورت فلكي خرگوش مي رويم كه در پايين پاي جبار قرار دارد. در 15 درجه اي جنوب خرگوش مي توانيد خوشه ي كروي 1851NGC را ببينيد. اين خوشه ي كروي از قدر 5/7 و اندازه ي 6 دقيقه است و در فاصله ي 40 هزار سال نوري از ما قرار دارد.


در اين منطقه صورت هاي فلكي بسياري وجود دارند كه كمتر اسم آنها را شنيده ايم. 4 درجه بالاتر از 2451NGC ستاره ي زتا- بادبان و 10 درجه بالاتر از آن ستاره ي لاندا- بادبان قرار دارد. با استفاده از نقشه محل دقيق اين دو ستاره را در آسمان پيدا كنيد. در عرض هاي جنوبي ايران دو ستاره ي گاما و دلتا- بادبان نيز از افق طلوع مي كنند. در 10 درجه اي شمال غرب لاندا- بادبان سحابي سياره نماي 3132NGC را مي بينيد. اين سحابي از قدر 9 و اندازه ي يك دقيقه ي قوس است كه در بزرگنمايي كم همچون يك ستاره به نظر مي رسد.


در 5 درجه اي شرق 3132NGC، خوشه ي كروي 3201NGC از قدر 7 و اندازه ي 12 دقيقه ي قوس ديده مي شود. ستارگان اين خوشه ي كروي تمركز بسياري ندارند و پراكنده اند. همين طور در 2 درجه اي غرب دلتا- بادبان خوشه ي 2391IC قرار دارد؛ خوشه اي باز در فاصله ي 500 سال نوري از ما و اندازه ي 50 دقيقه كه با چشم برهنه نيز در شايط مناسب ديده مي شود. اين خوشه باز را نخستين بار عبدالرحمن صوفي، دانشمند و ستاره شناس ايراني، در سال 924 بعد از ميلاد رصد و در كتاب صورالكواكب ثبت كرده است.


حتي با يك دوربين دوچشمي متوسط يا تلسكوپ كوچك 4 اينچي، كه اپتيك دقيقي داشته باشد، مي توانيد در آسماني تاريك و بدون آلودگي نوري تك تك اجرام مورد بحث در اين مقاله را رصد كنيد. داشتن نقشه ي مناسب، به ويژه نقشه هايي كه نرم افزارهاي آسمان نما نظير Starry Night Pro ارائه مي كنند، به سرعت كار شما هنگام رصد بسيار مي افزايند.


|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : یک شنبه 19 تير 1390
كهكشان راه شيري

 

كهكشان راه شيري


 






 

خورشيد به همراه دويست تا بيش از چهارصد ميليارد ستاره ديگر ، مقدار بسيار فراواني ماده ميان ستاره اي و گرد و غبار ، تعداد زيادي سحابي و مقدار قابل توجهي ماده تاريك ، ساختار بسيار بزرگي را ستارگان بستگي به ستاره هاي با حجم بسيار كم دارد كه تعدادشان بسيار زياد است . پراكندگي ستاره ها در اين كهكشان جوري است كه شبيه به سنگ آسيايي بزرگ با بازوهاي پيچيده به دورش را مي ماند. قطر صفحه مركزي يا قرص آن يكصد هزار سال نوري است و شعاع آن تا جايي است كه ديگر هيچ ستاره اي وجود ندارد. بيشينه ضخامت آن را نيز از ده تا پانزده هزار سال نوري برآورد كرده اند . آن سوي صفحه مركزي ، صفحه ضخيم تر گازي است . بررسي هاي تازه نشان مي دهد كه صفحه گازي راه شيري دوازده هزار سال نوري ضخامت دارد. در فاصله بين 70 تا 100 هزار سال نوري از خورشيد ، مركز كهكشان وجود دارد كه آنجا يك سياه چاله بسيار پرجرم و خوشه هاي ستاره اي زيادي وجود دارد . با بررسي 28 ستاره كه در نزديكي مركز كهكشان قرار دارد ، گمان مي رود كه اين سياه چاله جرمي حدود چهارميليون برابر جرم خورشيد داشته باشد . دانشمندان با بررسي طول موج هاي راديويي اجرام كهكشان راه شيري ، جرم آن را در گستره پانزده هزار پارسكي از مركز كهكشان ، در حدود بيست ميليارد برابر جرم خورشيد محاسبه كرده اند . اما پيرامون راه شيري كمربندي نقره اي فام وجود كه به آن ها هاله تاريك گفته مي شود . برخي مواد سازنده آن را از ماده تاريك و ذرات ريز اتمي مي دانند. در نتيجه گيري هاي تازه تر و با در نظر گرفتن جرم هاله تاريك ، جرم كهكشان راه شيري را تا عدد بسيار بزرگ و شگفت آور 750 ميليارد برابر جرم منظومه خورشيدي محاسبه كرده اند. كهكشان آندرومدا ، همسايه ديگر راه شيري و نيز عضو خوشه كهكشاني ما، 300 تا 400 ميليارد برابر جرم خورشيد جرم دارد .

 

خورشيد و مجموعه سيارگان پيرامونش ، جايگاه بسيار ناچيزي را در پهنه راه شيري اشغال كرده اند. اگر قطر كهكشان راه شيري را به ده متر كاهش دهيم ، قطر منظومه خورشيدي تنها يك دهم ميلي متر خواهد بود. خورشيد در فاصله بين 24 هزار تا 28 هزار سال نوري از مركز كهكشان و در يكي از بازوها و خيلي نزديك به صفحه استواي كهكشاني قرار دارد.

 

كهكشان راه شيري داراي حركت چرخشي به دور خود است . سرعت اين چرخش 260 كيلومتر بر ثانيه است . خورشيد و سياره هاي زير قدرت گرانش آن نيز همراه با توده كهكشان ، حركتي تناوبي را مي گذرانند. دوره تناوب يك دور چرخش كامل خورشيد به دور كهكشان راه شيري برابر 224 تا 250 ميليون سال است كه به آن سال كهكشاني مي گويند . سرعت چرخش منظومه خورشيدي به دور مركز در حدود 220 كيلومتر بر ثانيه است . همچنين خورشيد در هر بار گردش به دور مركز كهكشان ، هفت مرتبه هم حركت بالا و پايين نسبت به صفحه مركزي انجام مي دهد. كهكشان آندرومدا و كهكشان راه شيري در همسايگي و در يك سازگان دوتايي قرار دارند كه آن نيز بخشي از اَبَرخوشه دوشيزه است . كهكشان آندرومدا با سرعت 100 تا 140 كيلومتر در ثانيه به راه شيري نزديك مي شود. سه تا چهار ميليارد سال ديگر آنهابا يكديگر برخورد خواهند كرد. برخي دانشمندان باور دارند كه اين دو كهكشان پس از رسيدن به هم ، در همديگر آميخته شده و كهكشاني بيضي را خواهند ساخت.

 

نزديك ترين كهكشان به راه شيري ، ابر بزرگ ماژلاني نام دارد كه در فاصله يكصد و پنجاه هزار تا يكصد و هفتاد هزار سال نوري از ما قرار دارد. ابر كوچك ماژلاني نيز در فاصله يكصد و نود هزار سال نوري از ما قرار گرفته است و هر دو از گونه كهكشان هاي نامنظم هستند. ستاره شناسان آنها را ماه هاي كهكشان ما به حساب مي آورند . حركت آنها برگرد كهكشان راه شيري بسيار آهسته است و پانصد ميليون سال طول مي كشد تا يك بار به دور راه شيري بچرخند.


|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : یک شنبه 19 تير 1390
واقعیت جالب در مورد سیاره زمین


|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : یک شنبه 19 تير 1390
زیباترین پرنده دنیا را بینید + عکس

گفته می‌شود این پرنده زیباترین مرغابی دنیا لقب گرفته است.

پایگاه فارسی زبانان  - farc.ir


|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : جمعه 17 تير 1390
قمر های بیرونی مأمن حیات

اما اگر شرایط حیات در یک سیاره غول وجود دارد، چرا نمیتواند در سطح قمر آن وجود داشته باشد...

 

در سال 2004 میلادی وقتی سفینه فضایی کاسینی - هیگنز به نزدیک تیتان قمر سیاره زحل رسید ما زمینی ها فهمیدیم که در بیرون از منظومه شمسی؛ یعنی بدور سیارات دور هم میتواند این گونه قمر ها وجود داشته باشد. با اینکه ابزار های امروزی ما توان آن را ندارد تا این قمرهای خارج از منظومه شمسی یا قمرهای بیرونی را تشخیص دهند، اما طرز کار فنی ما در این چند سال اخیر بسیار پیشرفت نموده است. مطالعات فعلی نشان میدهد که نه تنها چنین قمر های طبیعی وجود دارد، بلکه میتواند جایگاه مناسبی برای حیات باشد.

 

همه میدانیم که تا حال هیچ سیاره ای کشف نشده که بتواند میزبان مناسبی برای حیات باشد. بطور واضح بگویم از جمله 40 سیاره زمین مانندی که تا حال کشف شده هیچ یک دارای شرایط مناسب برای حیات نبوده اند و فقط مسئله زمان ترانزیت یا عبور و در نتیجه تکان های ایجاد شده در اثر عبور قمر های دور از برابر صفحه سیارات باقی مانده تا بتوانیم این گونه دنیا های کوچک را کشف کنیم. اما اگر شرایط حیات در یک سیاره غول وجود دارد، چرا نمیتواند در سطح قمر آن وجود داشته باشد.

 

سیمون پورتر از رصدخانه لویل و ویلیام گراندی از دانشگاه دولتی اریزونا بر این باور اند که " دلیل پیشنهاد قمر های دور به عنوان یک هدف اخترزیست شناسی (اختربیولوژیکی) بخاطر این است که اکثر سیارات غول بعد از شکل گیری از منطقه حیات یا فاصله مناسب ستاره مادر به بیرون مهاجرت کرده اند. بنابرین احتمال آن وجود دارد که این غول های سیاره ای یک سیاره سنگی کوچک و یا پیش سیاره را با خود به فاصله های دورتر از منطقه یا زون حیات برده باشند".



هرچند احتمال وجود حیات در دیگر سیارات قطعی شده، اما هنوز مطمئن نیستیم که این سیارات چگونه به جایگاه امروزی خود بدور ستاره های مادر رسیده اند. شبیه سازی ها نشان داده که این سیارات در لبه یا مرز یک منظومه؛ جای که یخ میتواند وجود داشته باشد، شکل گرفته اند، اما این قضیه اندکی میتواند شرایط حیاتی بودن آن ها را زیر سوال ببرد. در ضمن مهاجرت صفحه گرد و غبار اولیه منظومه های دور هم میتواند این گونه سیارات را دوباره به سوی ستاره مادر نزدیکتر سازد، ولی این هم میتواند سطح چنین سیارا را به شدت داغ و غیر قابل تحمل سازد.



 اما بر اساس یک نظریه دیگر، در زمان به هم آمیختگی هر منظومه احتمال دارد که بعضی از پیش سیاره ها از این گونه معاملات پای بیرون کشیده باشند.

 

به همین دلیل دانشمندان سعی دارند تا تکامل پویای یک سیاره زمین مانند را که در مداری بدور یک سیاره غول در زون حیات یک ستاره گیر افتاده، شبیه سازی نمایند. به عقیده پورتر و ویلیام تقریبأ نیم مدارهای بیضی شل یا بی قاعده طی چند میلیون سال به مدار های دایروی پایدار تبدیل شده اند. این دو دانشمندان دریافتند که زاویه میل این گونه سیارات خیلی پائین بوده ولی هیچگونه حرکت قهقرائی ندارند.



در حال حاضر اکثر قمر های بیرونی نامزد برای "حیات" بدور سیاراتی اند که به نپتون بسیار شباهت دارند و بدور یک ستاره مانند خورشید در گردش می باشند. اگر یکی از این قمر های هم وزن زمین در مداری پایدار قرار داشته باشد در آنصورت میتوانیم با استفاده از روش ترانزیت یا عبور از برابر صفحه سیاره مادر آن را کشف کنیم، حتی اگر مدار این گونه قمر ها بسیار نزدیک به سیاره مادر باشد.

 

دانشمندان همچنین مدت زمان ترانزیت و مدت دگرگونی که منجر به ایجاد چنین سیستم ها میگردد را محاسبه کنند و دریابند که احتمال کشف چنین اقمار بیرونی هم وزن زمین بسیار زیاد است. حتی اگر این گونه قمر ها در مداری بسیار تنگ بدور ستاره مادر در گردش باشند، باز هم امکان کشف آنها از طریق روش ترانزیت بسیار زیاد است. ترکیب

روش مدت زمان ترانزیتی با مدت زمان دگرگونی

میتواند سیگنال های بسیار قوی را برای کشف ایجاد کند و در ادامه با استفاده از روش نور سنجی برای این گونه مدار ها میتوان نوع مدار این گونه دنیا های کوچک را مشخص نمود.


|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : جمعه 17 تير 1390
اولین تصاویر مسنجر از مدار عطارد

برنامه کاوش های مداری درونی ترین سیارات منظومه شمسی تازه آغاز شده...

 

سفینه فضایی مسنجر که به تاریخ 17 مارچ یعنی چند روز قبل از نوروز وارد مدار سیاره عطارد شده بود، بعد از روشن نمودن تمام دستگاه هایش، اولین تصاویر از عطارد را به زمین فرستاد. این تصاویر شامل آن بخش های عطارد میگردد که در گذشته دیده نشده بود. این تصویر دیروز 3 شنبه توسط سیستم تصویر بردار دوگانه عطارد از فراز قطب جنوب عطارد تهیه شده.


گودال یا حفره برخوردی روشن در قسمت بالایی تصویر محلی بنام دیبوسی (Debussy) و گودال کوچکتر آن ماتابی (Matabei) با شعاع های تاریک در قسمت غرب دیبوسی می باشد. قسمت پائینی این تصویر نزدیک به قطب جنوب عطارد، در واقع قسمت های جدیدی است که مسنجر به عنوان اولین سفینه فضایی از آن بخش ها عکسبرداری میکند.

 

مسنجر بعد از تهیه اولین تصاویر و طی شش ساعت قبل از مخابره اطلاعات به زمین حدود 363 تصویر دیگر از این قسمت های عطارد تهیه نمود. تیم کنترول کننده مسنجر در حال حاضر اطلاعاتی را بررسی میکند که تازه به زمین مخابره شده. طی سه روز آینده، سفینه فضایی مسنجر 1185 تصویر دیگر از این بخش های عطارد میگیرد، اما نقشه برداری کامل از سیاره عطارد در روز های آینده و یا دقیقأ در 4 اپریل آغاز میشود.



سین سلمون پژوهشگر ارشد مسنجر در انستیتوت کارنیگی واشنگتن می گوید " همه اعضای تیم کنترول مسنجر سعی دارند تا این سفینه و ابزار های علمی آن را قبل از آغاز نقشه برداری و مطابق زمان تعیین شده بررسی نمایند. اولین تصاویر از مدار عطارد و اولین اندازه گیری ها به مثابه قطره های نخستین جریان وسیع اطلاعات تازه است که ما در سالهای آینده انتظار داریم. با این کار مسنجر میتوان گفت که برنامه کاوش های مداری درونی ترین سیارات منظومه شمسی تازه آغاز شده."


|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : جمعه 17 تير 1390
کشف یک فواره کیهانی
تلسکوپ فضایی هرشیل ستاره ای را کشف نموده که آب را با فشار بسیار زیاد به فضای بین ستاره ای پرتاب میکند...

پژوهشگرانی که در دیگر گوشه های کیهان در جستجوی حیات اند معمولأ به جاهایی سرمی کشند که بتوانند یکی از اساسی ترین عنصر لازم برای شکل گیری حیات پیچیده شبیه آنچه را که ما می شناسیم، کشف  کنند. این عنصر کلیدی آب است.  در فاصله 750 سال نوری دور از ما، دانشمندان مقدار قابل توجه آب را کشف نمودند که از قطب های یک ستاره جوان مانند خورشید به فضا فوران می کند. جالبتر از همه که این آب یعنی (H2O) با سرعت حدود 200 هزار کیلومتر در ساعت مانند فواره های قوی از هر دو قطب این ستاره به فضای بین ستاره ای پرتاب میشود.


این کشف در چند مرحله بسیار جالب است. اول، نشان میدهد که در سراسر کیهان ستاره های جوان یا پیش ستاره ها میتوانند مقدار قابل توجه آب در اطراف خود داشته باشند که شرایط بسیار مستعدی را برای حیات ایجاد میکند. دوم، این کشف از جهت دیگر میتواند بر شکل گیری خورشید خود ما و نقش آب در شکل گیری آن و شکل گیری سیاره خود را روشنی بیاندازد.  


این ستاره توسط رصد خانه فضایی هرشیل ایسا (سازمان فضایی اروپا) کشف شده است. هرشیل می تواند با چشمان فروسرخ خود به درون ابر های غلیظ (چگال) گاز و گرد که باعث شکل گیری ستاره ها می شوند با قوت تمام نفوذ کند. در این قضیه هرشیل نشان های ضعیفی از وجود هیدروژن و اکسیژن را کشف نمود و با دنبال نمودن این نشانه ها دریافت که این اتم ها در اطراف ستاره آب را تشیکل می دهند. مولکول های آب به سمت ستاره پیش میروند و بعد از طریق فواران های عظیم گاز در قطب های آن به فضا پرتاب می شوند و بعد گرما و فشار آب را از طریق فوران گاز ها به بخار تبدیل میکند. زمانی که فوران گاز ها به فاصله مناسبی از ستاره میرسند، با سرعت سرد می شوند و باز دوباره به شکل آب مایع در می آیند. در این مرحله قطرات آب و یا درست تر بگویم گلوله های آب با سرعت 80 مرتبه سریعتر از سرعت میانگین یک گلوله حرکت میکنند و تعداد این قطرات هم بی نهایت زیاد می باشد. پژوهشگران میگویند میزان آب پرتاب شده از ستاره برابر است با میزان آب جاری شده از دریاچه آمازون در هر ثانیه.


اخترشناسان فکر میکنند مرحله فوران آب کوتاه می باشد، ولی پروسه ای است که تمام پیش ستاره ها یا ستاره های اولیه آن را پشت سر می گذارند. اگر چنین باشد، پس بدین معنی است که آب میتواند در سراسر کیهان پراکنده باشد و این ایده خیلی جالب و قابل تعمق است.


|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : جمعه 17 تير 1390
از عجایب هند!

 هند - روز چهارشنبه پزشکان هندی با موفقیت دختربچه دو ساله هندی -لاکشمی تاتما- را که با چهار دست و چهار پا و همچنین اعضای اضافه داخلی- دو معده و چهار کلیه- به دنیا آمده بود ، مورد عمل جراحی قرار دادند.

یک تیم 30 نفره پزشکی در یک جراحی طولانی‌مدت 27 ساعته این عمل را انجام دادند.

وضعیتی که دختربچه هندی به آن مبتلا بود از لحاظ پزشکی «ایسکیوپاگوس» ischiopagus نامیده می‌شود. وقتی در زمان رشد جنینی دوقلوها در قسمت ایسکیوم به هم متصل می‌شوند ، این اصطلاح به کار برده می‌شود.


دوقلوی همسان این دختر ، در زمان زندگی جنینی به درستی تکامل پیدا نکرده بود و در حالی که اصلا سر نداشت، اندام‌هایش در وضعیتی بسیار نادر به این دختر متصل شده بود.

یکی از پزشکان بیمارستان اسپراش Sparsh وضعیت این دختر را خوب توضیف کرد و گفت که وی به مدت 48 ساعت در ICU بستری خواهد شد.

عمل جراحی ، روز سه‌شنبه شروع شد و در حالی که انتظار می‌رفت 40 ساعت طول بکشد ، ظرف 27 ساعت به اتمام رسید.

از آنجا که هندوها طبق اعتقادات خود رب‌النوع ثروت را دارای 4 دست می‌دانند ، لاشمی تاتما را با این الهه مقایسه می‌کردند و بعضی از ساکنان دهکده ای که لاشمی همراه والدینش در آن زندگی می‌کرد ، به همین علت برای این دختربچه احترام زیادی قائل بودند

عمل جراحی بسیار مخاطره‌آمیز بود اما پزشکان چاره‌ای به جز انجامش نداشتند. این دختر نمی‌توانست به سبب وضع اندام‌هایش راه برود و بعد از دوره بلوغ هم شانسی برای زندگی نداشت.

والدین لاشمی ، کارگرهای فقیری هستند که در شمال هند زندگی می‌کنند. آنها به روزنامه‌ها گفتند که پیشنهادات سیرک‌ها را برای خرید دخترشان رد کرده بودند.

پزشکان در طی جراحی ، علاوه بر برداشتن اندام‌ها ، بدشکلی لگن و ستون مهره‌ها را هم اصلاح کردند.

بیمارستان «اسپراش» کلیه هزینه‌های جراحی را بر عهده گرفت.

 

 


|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : جمعه 17 تير 1390
طوفان در ماه

 آیا باور می‌کنید که در ماه طوفان بیاید. ماه فاقد اتمسفر است و آنچه ما از طوفان به خاطر داریم جابجایی سریع و کوبنده لایه های مختلف اتمسفر است. در ماه هم طوفان می آید ولی تعریف طوفان در ماه با زمین تفاوت دارد. همانطور که می دانید شب در قمر کوچک ما حدود دو هفته به درازا می‌کشد. مرز این شب طولانی و منجمد با روز داغ و تفدیده ماه دقیقاً یك خط است كه از قطب شمال ماه به قطب جنوب آن كشیده می‌شود. این موضوع به دلیل فقدان جو در ماه است. بنابراین پدیده روشن و یا تاریك شدن تدریجی كه ما در روی زمین آن را بارها و بارها تجربه كرده‌ایم، در ماه وجود ندارد. در این قمر زیبا می‌توان خط حركت شب یا روز روی سطح را به وضوح مشاهده كرد.
   

 

اگر شانس یارتان باشد و قادر به بودن در خط گذر شب به روز ماه باشید، طوفان عظیمی از غبار را مشاهده خواهید كرد كه پس از یك شب یخزده، با رؤیت خورشید گرمابخش در آسمان ماه به پایكوبی می‌پردازند. آیا این یك افسانه است؟ پاسخ منفی است زیرا سند و گواه زنده‌ای نیز برای این موضوع وجود دارد.
 یكی از مأموریتهای سرنشینان آپولوی 17 در سال 1972 نصب دستگاهی به نام "LEAM"روی سطح ماه بود. تیموتی استابز از  مركز پروازهای فضایی گودارد توضیح می‌دهد كه این وسیله برای بررسی غبار یا ذراتی كه در اثر برخورد سنگهای سرگردان به سطح ماه، از سطح این قمر جدا شده و راه فضا را در پیش می‌گیرند، طراحی شده بود.
 بیلیونها سال پیش سطح ماه در معرض برخوردهای سنگینی قرار داشت كه هم‌اكنون نیز گاه‌گاهی روی می‌دهد. غبار ناشی از این برخوردها  تمام سطح ماه را پوشانده است. مححقان پروژه آپولو می‌خواستند بدانند كه چه مقدار غبار در اثر این برخوردها به فضا بلند می‌شود و چه بر سر آنها می‌آید. LEAM به گونه‌ای طراحی شده بود كه می‌توانست با استفاده از سه سنسور خود سرعت ، انرژی و جهت ذرات به هوابلند شده را در سه جهت بالا، شرق و غرب اندازه‌گیری كند.
 این داده‌های قدیمی هم‌اكنون توسط گروه‌های مستقل و جداگانه‌ای از دانشمندان ناسا و دانشگاه‌های مختلف بررسی و آنالیز می‌شود. "گری اُلُاِفت" از دانشكده معادن كلرادو در گلدن، یكی از آنها است. او می‌گوید: "واقعاً شگفت انگیز است. هر بار كه صبح از راه می‌رسد جمعیت غبار به شدت افزایش پیدا می‌كند. آنها در همه جهت حركت می‌كنند و سرعتشان خیلی كمتر از سرعتی است كه ما برای ذرات جهنده ناشی از برخورد انتظار داریم."
 در توضیح علت این ماجرا  استابز ایده جالبی دارد: "قسمت روز ماه دارای شارژ مثبت و بخش تاریك آن دارای شارژ منفی است. زمانی كه خط شب و روز حركت می‌كند، ذرات باردارشده در اثر نیروی الكترواستاتیكی به جنبش در می‌آیند. كروی بودن ماه برایند نیروها را تقریباً افقی می‌كند و بنابراین ما شاهد حركت طوفانی از غبار می‌شویم."
 اُلُاِفت در ادامه سخنان استابز افزود: "موضوع جالب دیگر چند ساعتی پس از طلوع خورشید روی می‌دهد، در هر بار طلوع خورشید و پس از طی چند ساعتی دمای دستگاه LEAM به شدت افزایش می‌یافت و به دمای جوش آب می‌رسید تا جاییكه دستگاه به علت دمای بسیار زیاد خود را خاموش می‌كرد. این موضوع می‌توانست ناشی از چسبیدن غبار باردار شده بر سطح دستگاه باشد. در نتیجه سطح دستگاه كدر شده و انرژی بیشتری جذب می‌كرد كه منتج به افزایش دما می‌شد." هیچ‌كس در این مورد مطمئن نیست.LEAM برای مدت كوتاهی فعال بود وداده جمع‌آوری و ارسال می‌كرد. حدود 620 ساعت در شب و 150 ساعت در روز و بعد از آن خاموش شد و مأموریت پایان یافت.

 فضانوردان نیز ممكن بوده در زمانی كه به دور ماه می‌چرخیدند، این طوفان صبحگاهی را دیده باشند.  خدمه آپولوهای 8، 10، 12 و 17 در گزارشات خود پدیده گرگ‌و‌میش  بودن افق قبل از طلوع خورشید را گزارش كرده‌اند. این پدیده كه قاعدتاً نباید در ماه وجود داشته باشد می‌تواند به دلیل وجود غبار در فضا باشد. همچنین فضاپیمای نقشه‌بردار ناسا نیز درست لحظاتی قبل از طلوع و یا چند لحظه بعد از غروب خورشید، تصاویری از افق سرخ‌رنگ را ثبت كرده‌اند. درست مانند آنچه فضانوردان گزارش كرده بودند.
 برای درك بهتر این موضوع ، باید تا سال 2018 یعنی زمانی كه مجدداً فضانوردان به ماه باز‌می‌گردند صبر كنیم. اینبار آنها بر خلاف اسلاف خود اقامتی طولانی خواهند داشت و مسلماً شب و روز ماه را تجربه خواهند كرد. شاید این طوفان غبار مزاحمی جدی و مشكلی حیاتی باشد و شاید منظره‌ای زیبا از حركت در قمری ساكن و كسل‌كننده. بشر هنوز باید خیلی چیزها در مورد نزدیكترین همسایه سماوی خود یاد بگیرد.


|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : جمعه 17 تير 1390
سیاه چاله چگونه ایجاد می شود؟

 

مسئله قابل توجه فقط این نیست كه جسمی در فضا وجود دارد بلكه این جسم مشخص كننده هندسه فضای اطرافش می باشد. انیشتین در این مورد می گوید: همیشه عقیده بر این بوده اگر تمام ماده جهان معلوم شود، زمان و فضا باقی می مانند، در حالی كه نظریه نسبیت تاكید می كند كه زمان و فضا نیز همراه با ماده نابود می گردند.

 بنابراین ، جرم با فضا ارتباط دارد. هر جسمی باعث می شود كه فضای اطرافش انحنا پیدا كند. ما به سختی متوجه چنین انحنایی در زندگی خود می شویم، زیرا با جرم های نسبتا كوچكی سروكار داریم. ولی در میدان های گرانشی بسیار قوی ، مقدار انحنا ممكن است قابل توجه باشد. تعدادی از رویدادهایی كه اخیرا در فضا مشاهده شده اند، نشان می دهند كه احتمال تمركز مقادیر جرم در بخش های كوچكی از فضا وجود دارد. اگر ماده ای با جرم معین به اندازه ای متراكم شود كه به حجم كوچكی تبدیل گردد و آن حجم برای چنین ماده‌ای بحرانی باشد، ماده تحت تاثیر گرانش خود شروع به انقباض می نماید. با انقباض بیشتر ماده ، فاجعه گرانشی گسترش می‌یابد و آنچه كه فرو ریختن گرانشی نامیده می شود، آغاز می گردد. تمركز ماده در این فرآیند افزایش می یابد و طبق نظریه نسبیت ، انحنای فضا نیز به تدریج بیشتر می گردد.

 

سرانجام لحظه ای فرا می رسد كه هیچ پرتوئی از نور ، ذره و نشانه فیزیكی دیگر نمی تواند از این قسمت كه دچار فروریختن جرم شده ، خارج گردد. این جسم به عنوان سیاهچاله شناخته شده است. شعاع جسم در حال فرو ریختن كه به یك سیاهچاله تبدیل می گردد، شعاع گرانشی نامیده می شود. این شعاع برای جرم خورشید سه كیلومتر و برای جرم زمین 9/0 سانتی متر است.

 اگر خورشید در اثر انقباض به كره‌ای با شعاع سه كیلومتر تبدیل شود، به صورت یك سیاهچاله در می آید. گرانش در سطح جسمی كه شعاعش با شعاع گرانشی جرم آن برابر می باشد، فوق‌العاده شدید است. برای غلبه بر نیروی گرانشی لازم است سرعت فرار افزایش یابد، كه مقدار آن بیشتر از سرعت نور می باشد. طبق نظریه خاص نسبیت كه اكنون قابل قبول است، در جهان هیچ چیز نمی تواند با سرعت بیشتر از سرعت نور حركت كند. به همین دلیل سیاهچاله ها اجازه نمی دهند هر چیزی از آنها خارج گردد. از سوی دیگر ، سیاهچاله می تواند ماده را از فضای اطراف به درون خود ببلعد و بزرگتر شود. برای توضیح تمام پدیده هایی كه مربوط به سیاهچاله می شوند، فرضیه عام نسبیت لازم می باشد. بر اساس این نظریه ، گذشت زمان در میدان گرانشی قوی آهسته می باشد. برای ناظری كه در خارج سیاهچاله قرار دارد، افتادن یك جسم به درون سیاهچاله مدت طولانی متوقف می گردد. در چنین حالتی ناظر فرضی در ارتبط با عمل انقباض واقعا تصویر كاملا متفاوتی را مشاهده خواهد نمود. ناظر در حالی كه در ظرف مدت محدودی به شعاع گرانشی می رسد، سقوطش ادامه می یابد، تا آنكه به مركز سیاهچاله برسد. ماده در حال فروریختن ، پس از گذشتن از شعاع گرانش به انقباض ادامه می دهد. طبق اختر فیزیك نظری جدید ممكن است سیاهچاله ها مرحله پایانی زندگی ستارگان جسیم باشند. مادامی كه یك منبع انرژی در ناحیه مركزی ستاره فعالیت می نماید، درجات حرارت بالا باعث انبساط گاز و جدا شدن لایه های بالائی آن می شود. در عین حال ، نیروی گرانشی عظیم ستاره این لایه ها را به سوی مركز می كشاند. پس از آن كه سوخت تامین كننده واكنش‌های هسته‌ای به مصرف رسید، درجه حرارت در ناحیه مركزی ستاره به تدریج پایین می آید. در این مرحله تعادل ستاره به هم می خورد و ستاره تحت تاثیر نیروی گرانشی خود منقبض می گردد. تكامل و تغییر بیشتر آن به جرمش بستگی دارد. طبق محاسبات اگر جرم ستاره سه تا پنج برابر جرم خورشید باشد، مرحله پایانی انقباض آن ممكن است باعث فروریختن گرانشی و تشكیل سیاهچاله گردد.


|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : جمعه 17 تير 1390
كشف سیاره ای 'شبیه زمین' در فاصله 20 سال نوری

سیاره نویافته خیلی از كره زمین بزرگتر نیست

 

منجمان سیاره ای را در خارج از منظومه شمسی ردیابی كرده اند كه بیش از هر سیاره خارجی دیگری كه تا به امروز كشف شده به زمین شباهت دارد؛ كره ای كه امكان دارد آب بر سطح آن جاری باشد.

این سیاره در مدار ستاره كم فروغی به نام "Gliese 581" كه فقط 20 سال و شش ماه نوری از زمین فاصله دارد در صورت فلكی "میزان" (Libra) كشف شده است.

دانشمندان این كشف را با كمك تلسكوپ 6/3 متری "اسو" (رصدخانه جنوبی اروپایی) انجام داده اند.

آنها می گویند دمای ملایم سطح سیاره بدان معنی است كه هرگونه آبی در آن احتمالا در حالت مایع وجود دارد و این موضوع شانس وجود حیات در آن را افزایش می دهد.

استفان اودری از رصدخانه ژنو كه نویسنده اصلی مقاله ای علمی در این باره است می گوید: "ما تخمین زده ایم كه میانگین دمای این 'ابرزمین' چیزی میان صفر و 40 درجه سانتیگراد باشد، و بنابراین آب در آن در حالت مایع خواهد بود."

"به علاوه، شعاع آن تنها باید یك و نیم برابر شعاع زمین باشد، و مدل ها پیش بینی می كند كه این كره یا سنگی است - مثل زمین - یا پوشیده از اقیانوس ها."

خاویر دلفوسه، از اعضای تیم محققان دانشگاه گرنوبل، افزود: "همانطور كه می دانیم آب برای وجود حیات اهمیت اساسی دارد."

به اعتقاد وی این سیاره ممكن است به هدف خیلی مهمی برای ماموریت های آینده فضایی جهت یافتن زندگی فرازمینی بدل شود.

در اینگونه ماموریت ها تلسكوپ هایی در فضا قرار داده خواهد شد كه می توانند "نشانه های" نوری گویای وجود فرآیندهای بیولوژیكی را ردیابی كنند.

این رصدخانه های فضایی در پی ردیابی آثار گازهای جوی مانند متان و حتی نشانگرهای كلوروفیل، رنگدانه های گیاهان زمینی كه نقشی حیاتی در فتوسنتر بازی می كنند، برخواهند آمد.

ردیابی 'غیرمستقیم'

این سیاره خارجی كوچكترین سیاره یافت شده تا به امروز است و ظرف تنها 13 روز یك دور كامل حول ستاره مركزی می گردد.

در اصطلاح منجمان به سیاراتی كه حول سایر ستاره ها غیر از خورشید می گردند سیاره خارجی گفته می شود.

فاصله این سیاره از ستاره مركزی چهارده بار كمتر از فاصله زمین از خورشید است.

با این حال با توجه به اینكه این ستاره مركزی كوچكتر و سردتر - و در نتیجه كم فروغ تر - از خورشید است، سیاره مورد نظر در "ناحیه قابل سكونت" اطراف آن، یعنی ناحیه ای كه آب می تواند در آن به صورت مایع باشد قرار دارد.
 
گلیسه 581 خیلی كم فروغ تر و خنك تر از خورشید است


منظومه گلیس 581 توسط رصدخانه جنوبی اروپایی (European Southern Observatory) در لا سیلا واقع در كویر آتاكاما شناسایی شد.

پژوهشگران برای این اكتشاف، از یك ابزار بسیار حساس كه می تواند تغییرات بی نهایت كوچك در شتاب یك ستاره هنگام كشیده شدن توسط نیروی گرانش سیاره ای در آن اطراف را اندازه گیری كند استفاده كردند.

منجمان هنوز مجبور به توسل به این شیوه ها هستند زیرا تلسكوپ های فعلی قادر به عكس گرفتن از اجرام آسمانی خیلی دوردست و كم فروغ مانند سیارات خارجی نیستند، به ویژه اگر در نزدیكی ستاره ای درخشان قرار داشته باشند.

تاكنون وجود سه سیاره در منظومه گلیس 581 استنباط شده است. به غیر از "اَبَر زمین" دو سیاره دیگر یكی 15 برابر زمین و دیگری 8 برابر زمین در این منظومه وجود دارد.

كشف تازه باعث هیجان زیادی میان دانشمندان شده است.

از میان 200 سیاره خارجی كه تاكنون كشف شده، شمار بسیار زیادی از آنها غول های گازی از نوع مشتری هستند كه دمای آنها به علت نزدیكی به خورشیدهای داغ، بسیار بالاست.

الیسون بویل، مسئول بخش نجوم در موزه علوم لندن در مورد این اكتشاف گفت: "از همه سیاراتی كه تاكنون در اطراف سایر ستاره ها پیدا كرده ایم، این یكی طوری به نظر می رسد كه گویی حاوی مخلفات لازم برای حیات باشد."

"فاصله اش از ما 20 سال نوری است یعنی به این زودی ها به آن پا نخواهیم گذاشت و باید منتظر انوع تازه فناوری های رانشی كه می تواند در آینده تغییر كند باشیم. و واضح است كه تلسكوپ های قدرتمندی را بر آن متمركز خواهیم كرد تا ببینیم چه می توانیم رؤیت كنیم."

"اینكه آیا جای دیگری (غیر از زمین) زندگی وجود دارد یا نه سوالی اساسی است كه همه ما می پرسیم."


|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : جمعه 17 تير 1390
دانستنی های جالب از سراسر جهان که تا به امروز نخوانده بودید

 
http://persian-star.net/1388/2/19/1.jpg
متوسط عمر زنان ژاپنی ۸۴ سال است؛ در حالیکه متوسط عمر زنان بوتسوانایی (کشوری در جنوب آفریقا) بیشتر از ۳۹ سال نیستدر روسیه سالانه بیش از ۱۲ هزار زن در نتیجه خشونت های خانوادگی جان خود را از دست می دهند

نیمی از شهروندان ۱۵ ساله انگلیسی تجربه مصرف مواد مخدر را کسب کرده و یک چهارم جمعیت ۱۵ ساله این کشور نیز سیگار مصرف می کند.

یک سوم کسانی که دچار چاقی مفرط هستند در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند.

در بین کشورهای توسعه یافته بیشترین آمار در مقوله بارداری زودهنگام به آمریکا و انگلستان اختصاص دارد.

آمار زنان گمشده چینی به ۴۴ میلیون نفر می رسد.

تعداد زنان آرایشگر برزیلی از تعداد سربازان این کشور بیشتر است.

۸۱ درصد اعدام های صورت گرفته در سال ۲۰۰۲ در سه کشور جهان به وقوع پیوسته.

ادامه در لینک زیر
در اتحادیه اروپا روزانه هر راس گاو به میزان ۵/۲ دلار مورد حمایت مالی قرار می گیرد، اما ۷۵ درصد جمعیت قاره آفریقا با پولی بسیار کمتر از این رقم به زندگی روزانه خود ادامه می دهند.

یک پنجم جمعیت دنیا با درآمد روزانه کمتر از یک دلار به حیات خود ادامه می دهند.

۱۳ میلیون و دویست هزار آمریکایی در طول یک سال مورد جراحی زیبایی قرار گرفته اند.

در اثر انفجار مین های زمینی، هر ساعت یک انسان جان خود را از دست می دهد و یک نفر دیگر نیز دچار معلولیت می شود.

در هندوستان ۴۴ میلیون کودک به عنوان کارگر مورد استفاده قرار می گیرند.

در کشوهای صنعتی روزانه ۶تا۷ کیلوگرم مواد افزودنی وارد بدن انسان ها می شود.

پردرآمدترین ورزشکار جهان، «تایگر وودز» گلف باز، در طول سال ۷۸میلیون دلار و به عبارت دیگر در هر ثانیه ۱۴۸ دلار درآمد کسب می کند.

در آمریکا هفت میلیون زن و یک میلیون مرد نظم غذایی خود را از دست داده اند.

در واشینگتن برای فعال نگه داشتن نمایندگان، ۶۷ هزار نفر و به ازای هر نماینده کنگره ۱۲۵ نفر مشغول فعالیت هستند.

تصادف وسایل نقلیه موتوری در هر دقیقه باعث مرگ دو نفر می شود.

تعداد کسانی که طاق های طلایی «مک دونالد» را می شناسند، بیشتر از افرادی است که با تاج خار مسیحیت آشنایی دارند.

در کنیا یک سوم درآمد هر خانواده صرف رشوه دادن می شود.

رقم معاملات غیرقانونی مواد مخدر در جهان به ۴۰۰ میلیارد دلار می رسد.

یک سوم آمریکایی ها سفر موجودات فضایی به زمین را باور می کنند.

در بیش از ۱۵۰ کشور جهان اعمال شکنجه صورت می گیرد.

هر روز یک هفتم جمعیت جهان یعنی ۸۰۰ میلیون نفر گرسنه می مانند

احتمال زندانی شدن مردان سیاه پوست آمریکایی ۳۳ درصد می باشد.

یک سوم جهان در شرایط جنگی به سر می برد.

احتمال دارد ذخایر نفتی جهان در سال ۲۰۴۰ به پایان برسد.

۸۲ درصد سیگاری های جهان در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند.

۷۰ درصد مردم جهان غیر از زبان رایج در کشورشان هیچ زبان دیگری را نشنیده اند

یک چهارم درگیری های مسلحانه برای دست یابی به منابع طبیعی صورت می گیرد.

هر سال ده زبان به جمع زبان های مرده دنیا می پیوندد.

تعداد افرادی که در اثر خودکشی جان خود را از دست می دهند، بیشتر از تعداد کسانی است که ضمن درگیری ها کشته می شوند.

در آمریکا هر هفته به طور متوسط ۸۸ دانش آموز به شکل مسلح وارد کلاس درس می شوند.

در نبردهای مسلحانه سراسر جهان ۳۰۰ هزار سرباز کودک در حال جنگیدن هستند

در انتخابات سال ۲۰۰۱ انگلستان ۲۶ میلیون نفر شرکت کردند، در حالیکه همان سال و در جریان نخستین دور انتخاب Pop Idol انگلستان ۳۲ میلیون انگلیسی رای دادند.

در دنیا ۲۷ میلیون برده وجود دارد.

آمریکایی ها در هر ساعت ۵/۲ میلیون عدد بطری پلاستیکی را به جمع زباله ها اضافه می کنند. یعنی در عرض سه هفته می توان با روی هم گذاشتن این بطری ها با خطی پلاستیکی کره زمین را به کره ماه متصل کرد.

هر انگلیسی روزانه به طور متوسط ۳۰۰ بار در محوطه تحت پوشش دوربین های مدار بسته قرار می گیرد.

هر عدد میوه کیوی که بوسیله هواپیما از زلاند نو به انگلستان حمل می شود، پنج برابر وزن خود گاز گلخانه ای به جو زمین اضافه می کند.

بدهی آمریکا به سازمان ملل متحد از مرز یک میلیارد دلار گذشته است.

احتمال بروز مشکلات روانی در فرزندان خانواده های فقیر، سه برابر بیشتر از احتمال بروز همین مشکلات در کودکان خانواده های مرفه می باشد.


|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : چهار شنبه 15 تير 1390
جمجمه بیگانه

این یکی از اسرارآمیز ترین فسیل های جمجمه انسان نماست که در سال 2010 در آفریقا یافت شده است . اگر چه اندازه خارجی و سایز حفره مغز این جمجمه ها شبیه به انسان امروزیست ، ولی در حقیقت آنها متعلق به دوازده میلیون سال قبل میباشند . این به این معنیست که این انسان نما بسیار قدیمیتر از هر جمجمه کشف شده دیگری در این سیاره است منجمله لوسی. (Australopithecus or AL 288-1 که تخمین زده میشود 3.2 میلیون سال قبل زندگی میکرده ) . ویا Ardi اولین انسان شناخته شده به تاریخ 4.4 میلیون سال قبل ) .

در حال حاضر این جمجمه ی مرموز در 25 دانشگاه بزرگ و مراکز تحقیقاتی در سراسرجهان بررسی شده است. همچنین ، یکی از عجیب ترین واقعیات در مورد این جمجمه اینست که حاوی مقداری بسیار زیادی ایریدیم است . تقرییا 560 برابر Ardi .و میدانیم ایریدیم یک ماده بسیار معمولی در شهاب سنگهاییست که از فضا به زمین آمده اند .

http://animal.discovery.com/tv/lost-tapes/meet-the-creatures/creature-images/reptilian-625x450.jpg

این جمجمه شبیه توصیفات کردوا موتوا از چیتاولی ها است.


|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : سه شنبه 14 تير 1390
مدارک و شواهد از انسان مدرن باقدمت چندین میلیون سال

- جمجمه ی کاستندلو در ایتالیا با قدمت ۳ تا ۴ میلیون سال

این جمجمه که متعلق به یک انسان مدرن است در سال ۱۸۸۰ در ایتالیا کشف شد. جمجمه در لایه ی خاکی که مربوط به دوره ی پلیوسن (۵٫۳۳۲ تا ۲٫۵۸۸ میلیون سال پیش ) بود قرار داشت.وبا توجه به این مطلب عمر این  جمجمه ۳ تا ۴ میلیون سال تخمین زده شد ه است .

۲- رد پای انسان با قدمت ۱۴۵-۱۹۵ میلون سال (ترکمنستان )

در اوایل دهه ی ۸۰ میلادی خبری مبنی بر پیدا شدن رد پای انسان در کنار رد پای دایناسور در ترکمنستان در مقالات علمی  شوروی سابق مشاهده شد  . ولی در آن زمان به علت اینکه ترکمنستان بخشی از شوروی بود  این گزارش توسط دولت مسکوت گذاشته شد.بعد از استقلال ترکمنستان  تحقیق روی این رد پاها توسط دانشمندان دوباره آغاز شد.آنها کشف کردند که برخی از این رد پاها  که مربوط به دوره ی ژوراسیک می باشد متعلق به انسان است.آنها از دکتر اریک سویفت در امریکا دعوت کردند تا برای انجام تحقیات بیشتر به ترکمنستان سفر کند . دکتر سویفت در نهایت به این نتیجه رسید که ردپاها متعلق به انسان است و به اضافه ی آن آثار رد پای بز نیز درصخره هایی که در دوره ی ژوراسیک شکل گرفته بودند پیدا شد  .( دوره ژوراسیک بین ۱۴۵ تا ۱۹۵ میلون سال پیش)

۳- رد کفش انسان با قدمت ۲۰۵-۲۵۰ میلیون سال متعلق به دروه ی تریاسه در نوادا- امریکا

این رد پا توسط یک زمین شناس آماتوردر دره فیشر در نوادا  کشف شد .در ۸ اکتبر سال  ۱۹۲۲

در روزنامه ی نیویورک سان دی مطلبی با عنوان راز یک ردپای سنگی  به نقل از  دکتر بالو منتشز گشت که متن آن در زیر آمده است :

جان رید  یک مهندس معدن و زمین شناس  چند وقت پیش که برای اکتشاف فسیل به نوادا رفته بود در حین گشت زنی  ناگهان ایستاد و  با شگفت زدگی  بخشی از  تخته سنگی که روی آن ایستاده بود را  دید که شبیه رد پای انسان بود . .بررسی های بیشتر نشان داد که آن رد یک پای برهنه نیست بلکه رد یک کفش می باشد که تبدیل به سنگ شده است . قسمت پنجه و قسمتهای بالای آن از بین رفته  اما دو سوم آن سالم مانده وفرم آن « به صورتی بود که انگار حاشیه دوزی چرمی داشت ویک خط دوخت در مرکز آن مشاهده می شد و جای پاشنه به وضوح قابل رویت بود .

این رد پا بعدها نیز بررسی  و صحت قدمت  ردپا و سنگ توسط دانشمندان تایید شده است وهمچنین با بررسی آن در زیر میکروسکوپ جای نخهای دوخت آن نیز تایید شده است .

بقیه شواهد و مدارک در ادامه مطلب...

 

4-رد پای انسان ودایناسور در تگزاس

همانطور که در یکی از مقالات این سایت  آمده است رابطه انسان و دایناسورها در نقاشی ها و کنده کاری های  متعدد دیده شده اما .با کشف رد پای انسان ودایناسور در کنارهم  این تئوری را که میگوید انسان و دایناسورها هم دوره نبوده اند دوباره به چالش کشیده شده است.

در کنار ساحل رودخانه پالوکسی درگلن رز تگزاس در اثر سیل تخته سنگی نمایان شد که در آن هزاران رد پای انسان و دایناسورها در کنار هم وجود دارد. بسیاری از این رد پاها به موزه منتقل شده است ولی با این حال تعداد زیادی هنوز در منطقه موجود است.



۵- جمجمه ی ذغال سنگی با قدمت ۲۸۰ میلیون سال

یکی از جدیدترین  و مورد تایید ترین مورد جمجمه ی پیدا شده توسط آقای اد کنارد در معدن ذغال سنگ است. آقای کنارد یک شی بزرگ را در رگه های آنتراسیت معدن کشف کرد که شباهت عجیبی به جمجمه ی انسان اولیه داشت .

او ترتیب یک ملاقات را با متخصصان موزه ی استمسونین داد که این متخصصان در وحله ی اول وبدون هیچ آزمایش علمی  و فقط با یک نگاه اعلام کردند که این شی  حاصل سفت شدن مواد معدنی می باشد و فقط شکل یک جمجه را دارد!

آقای اد کنارد پس از آن شروع به بررسی و تراشیدن برخی از نقاط جمجمه نمود که در یک مورد به حفره ای برخورد  که تقریبا در محل فک آن قرار داشت و شبیه قوس دندانی بود.وی یک عکس از آن گرفت برای یکی از مشهورترین آناتومیست های جهان فرستاد و پس از مدت کوتاهی جواب گرفت که آنچه در عکس بدان اشاره کرده است در واقع یک دندان آسیای کوچک می باشد و نوک تیز دندانهانیز قابل مشاهده است.

پس از آن او مقدار دیگری از مواد سنگی داخل جمجمه را تخلیه کرد به سوراخهای ا ستخوانی برخورد (حالت اسفنجی استخوان )  . سپس او یک اسکن مادون قرمز روی جمجمه انجام داد . این اسکن نشان داد که مواد تشکیل دهنده ی این جسم منشا استخوانی دارند. او آزمایش های دیگری نیز در معتبر ترین آزمایشگاهای امریکا انجام داد که همه ی آنها این مطلب را که این فسیل متعلق به انسان است را تایید می نمود .


|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : سه شنبه 14 تير 1390
تولد امام حسین و حضرت عباس و امام سجاد مبارک

دامن علقمه را عطر گل یاس یکی است

 

قمر بنی هاشمیان در همه ناس یکی است

 

سیر کردم عدد ابجد و دیدم به حساب

 

نام زیبای اباصالح و عباس یکی است

 


|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : سه شنبه 14 تير 1390
بشقاب پرنده ،ساخته زمینیان یا فرازمینیان؟
مهمترین مطالب مربوط به ” اشیای پرنده ناشناس ” را به صورت زیر میتوان خلاصه کرد:
1- از گذشته های دور تا جنگ جهانی دوم ، گزارشات اندکی در مورد رویت اشیاء نورانی ناشناخته ، بخصوص در آسمان ، وجود دارد.
2- در سال 1942 ، در جریان جنگ جهانی دوم، خلبانان انگلیسی که از بمباران شهر “اسن” در آلمان بازمی گشتند، با بالون های شفاف نارنجی رنگ و با سرعت زیاد، در آسمان مواجه شدند . این بالون ها ، پس از آن نیز بارها مشاهده شدند و از جانب آمریکا و انگلیسی ها Foo Fighter لقب گرفتند.

3- در اکتبر 43، هنگام بمباران شهر ” شواینفورت ” در آلمان ، خلبانان آمریکایی و انگلیسی به دیسک های پرنده ای برخورد می کنند که گلوله به آن ها اثر نمی کند. اصطلاح ” UFO)” Unidentified Flying Objects ) ، یا” اشیای پرنده ناشناخته”، اولین بار در سال 44 از جانب متفقین ، برای نامیدن این دیسک ها بکار می رود.
4- 14 ژوئن 47 ، یک شیء پرنده ناشناس ، در شهر ” روزول” واقع در ایالت نیومکزیکو آمریکا سقوط کرد و از آن پس این شهر بصورت قبله گاه معتقدین به” حضورغریبه ها روی زمین” درآمد. این جنجالی ترین و مهمترین حادثه در تاریخ مشاهده بشقاب پرنده ( یکی ازاشکال یوفو) می باشد.
5- 19 سپتامبر 76، سرهنگ پرویز جعفری، خلبان ارتش ایران، در آسمان تهران ، با شیء پرنده ناشناس برخورد می کند. او هنوز یکی از معتبر ترین شاهدان رویت این اجسام است ودر کنفرانس ها و مجامع بررسی “بشقاب پرنده” در سراسر دنیا، مشاهدات خود را بیان داشته است...

 

6-از مجموع حدود 10000 گزارش در مورد این ناشناخته ها، 600 مورد بدون توضیح و باقی خطاهای دید در هنگام مشاهده پدیده های طبیعی ، اعلام شده است.آلمان نازی و ” بشقاب پرنده”
اولین سازنده وسیله پرواز به شکل دیسک Chance Vought آمریکایی بود . او در سال 1911 ماشین پروازی به صورت چتر ساخت و در سال 1940 به کمک Charles Zimmerman ماشین های مشابه دیگری می سازد که مورد تایید سازمان “ناسا”، National Advisory Committee for Aeronautics ، قرار می گیرد.( ناسا در آن زمان ” کمیته ” بود و اینک “آژانس” می باشد).مهمترین دستاوردها را در ساخت بشقاب پرنده باید به حساب آلمان هیتلری گذاشت. WW2 نام اولین پروژه آلمان ها در این زمینه بود. در سال 1939 پروفسور آلمانی ” هنریش فوکه ” هواپیمایی به شکل بشقاب پرنده ، به نام Focke-Wulf طراحی کرد. همچنین آلمانی دیگری به نام ” آرتور ساک” دیسک پرنده ای به نام As-6 ساخت که کارخانه آن در لایپزیک قرار داشت و مهمترین محصول آن بشقاب پرنده های HAUNEBU 1-2-3 بود. این پروژه در سال 1939 آغاز به کار کرد. در سال 1942 مدل -1 و در سال 44 مدل- 2 با قطر 26 متر ، با نام ” تول” ، با سرعتی نزدیک به 6 هزار کیلومتر در ساعت(!) ساخته شد. HAUNEBU-3 ، برای پرواز به مدار زمین طراحی میشد که آلمان ها شکست میخورند. در مورد این مدل آخر گفته میشود که دانشمندان باتوجه به حرکت دورانی زمین و حرکت دورانی بشقاب ها ، در جهت مناسب، در نظر داشتند که از آن ها برای خروج از جو از قطب شمال و بازگشت به زمین ، از قطب جنوب استفاده کنند.آنچه با نام رسمی ” بشقاب پرنده ” ساخته شد ، محصول کار سه دانشمند آلمانی به نام های “شریفر” ، “هابرمول” ، ” میتشه” و یک ایتالیایی به نام ” جوزف بلونتسو” بود ودر فوریه 1941 در نزدیکی پراگ آزمایش شد.اهمیت این اخبارآنگاه مفهوم است که بدانیم تمام این تحقیقات بصورت” فوق سری” انجام می شدو مهمتر آن که پس از پایان جنگ نیزاقدامی از جانب متفقین برای افشای آن ها صورت نگرفت. در حالی که شواهد همه دال برآن است که آن ها بدون فوت وقت سعی کردند این پروژه ها را در خانه خود تکمیل کنند.ستاد نیروهای آمریکایی ، مستقر در برلین در شانزدهم دسامبر 1947 ، در پی اوج گیری گمانه زنی ها در مورد بشقاب پرنده های آلمانی ، همزمان با گزارشات رویت آن ها در آسمان و به ویژه پس از ماجرای ” روزول” ، در ژوئن همان سال، رسما اعلام می دارد که هیچگاه برنامه ای برای تولید بشقاب پرنده در آلمان وجود نداشته است(!).

سرنوشت دانشمندانی هم که در این زمینه ها کار میکردند ، بعد ها سوژه کتاب وحدس و گمان ها ی زیادی شد. به عنوان نمونه ” شیفر” در سال 1952 ، در حالی که به صورت مستقل روی ساخت یک پرنده کار میکرد، در آلمان به قتل رسید.در سال 1945 ، بشقاب پرنده ساخت آلمان ، با نام ، ” دیسک بلوتسو” در اولین و آخرین پرواز آزمایشی خود در سه دقیقه اول پرواز به سرعت 2200 کیلومتر در ساعت دست یافت . بقایای کارخانه این بشقاب پرنده که در شهر Breslau ( بعد از جنگ جزو خاک لهستان شد) قرارداشت ،در جنگ ، به همراه گویا سه تن از طراحان این دیسک، از جمله “اتو هابرمول” به دست ارتش سرخ افتاد. فیلم مستندی وجود دارد که نشان می دهد، شیء بزرگی ، که گویا بقایای بشقاب پرنده منفجر شده توسط خود نازی هاست و با برزنت پوشانده شده است ، توسط ارتش سرخ از این محل حمل میشود.روزنامه فرانسوی France-Soir در تاریخ هفتم ژوئن 1952 در مصاحبه ای با مهندس ” ریچارد میته” سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی آلمان ، از قول وی چنین می نویسد: ” در سال 44 من با کمک شش مهندس دیگر بشقاب پرنده ” فااو-7″مجهزبه موتورBreslau را ساختم که در قطب شمال در کانادا، مورد آزمایش قرار گرفت. کارخانه “برسلاو” به همراه سه مهندس طراح در آن به دست ارتش سرخ افتاد. بشقاب پرنده هایی که این روزها در آسمان دیده می شوند ساخت شوروی هستند”.سرگردآلمانی ” رودولف لیسار”، در کتاب ” سلاح سری آلمان و تکمیل آن ها بعد از جنگ” ، می نویسد:” کارخانه “براسلاو” و چند مهندس آلمانی به چنگ شوروی ها افتادند و آن ها را به سیبری فرستادند .جایی که با موفقیت دنباله کار روی بشقاب پرنده ها ادامه یافت. مهندس ” ریچارد میته” نیز اکنون در آمریکاست و اطلاعات حاکیست که در حال ساخت بشقاب پرنده می باشد”.در سال 1978 نیروی هوایی آمریکا اعلام می دارد که هیچ مستنداتی مبنی بر ساخت بشقاب پرنده ، به کمک مهندیسن آلمانی، نه در آمریکا و نه در اتحاد شوروی ، وجود ندارد.در این سال ها ، و بعد از آن ، افراد ی با تمایلات ” نئوفاشیستی” ، همواره سعی داشته اند ثابت کنند که بشقاب پرنده ها نتیجه ادامه پروژه های به سرقت رفته ازآلمان ها ، بوسیله متفقین هستند . نمونه آن ” ارنست سوندل” کانادایی و کتابش ” یوفو-اسلحه سری آلمان” است. اوهمچنین آثاری در نفی “هولوکاست” دارد و بخاطر آن ها در فوریه 2007 ، دادگاه آلمان او را به تحمل پنج سال زندان محکوم کرد.در سال های اخیر کتاب های زیادی نیزبد ون تمایلات فاشیستی در مورد دستیابی نازی ها به تکنولوژی ساخت پرنده های پیشرفته ، به رشته تحریر درآمده است که از آن جمله اند: ” طرح های سری رایش سوم” ، نویسنده David Myhra ؛ “آلترناتیو لوفت وافه “، نویسنده John Boxter ؛ ” بشقاب پرنده های رایش سوم”، نویسنده Len Kosten ؛ و کتاب هایی ازدانشمندان روسیه چون ” د.آ. سوبالف” و ” ب. خازانوف” و...
در همین رابطه ،” میخائیل گرشتین ” ، رئیس کمیسیون “یوفولوگی” انجمن جغرافیایی روسیه ، چندی پیش در مقاله ای با عنوان ” دانشمندان هنوز در مورد بشقاب پرنده های نازی ها بحث میکنند”، منتشره درستون علمی “کامسامولسکایا پراودا” ، به بررسی این مساله مهم می پردازد.آنچه از طرف آمریکایی ها و انگلیسی ها ، در زمان جنگ ، به نام Foo Fighter وازجانب آلمان هاKugelblitz خوانده می شد ، بالون های درخشانی بودند که در آسمان آلمان و دیگر مناطق اروپا دیده شدند و باسرعت زیاد پرواز میکردند و گلوله متفقین بر آن ها اثری نداشت. سال ها این بالون ها نیزتحت عنوان ” اشیاء پرنده ناشناخته” مورد ارزیابی قرار می گرفت. و تنها چند سالی است که اسناد تولید آن ها بوسیله نازی ها، منتشر گردیده است .” ویکتور شاوبرگر(1958-1885 )، دانشمند اتریشی و ازمعروف ترین طراحان موتورهای جت برای بشقاب پرنده هادرآلمان هیتلری بشمار می رود. وی را ابتدا به بهانه بی احترامی به هیتلر بازداشت می کنند تا از او در طراحی توربین های خنک کننده برای هواپیماهای “مسراشمیت” استفاده نمایند.او در سال 1958 می نویسد: “مدل بشقاب پرنده آزمایش شده در سال 1945، به کمک مهندسین و متخصصین ورزیده زندانی در اردوگاه ” مات هاوزن” ، ساخته شد. آن ها پس از پایان کار به اردوگاه برگردانده شدند واین پایان کار آن ها بود. من اینک پس از جنگ راجع به فعالیت های فشرده برای ساختن مدل های پیشرفته میشنوم. ولی باید بگویم که بدون اسنادی که پس از جنگ به دست متفقین افتاد ، حتی چیزی شبیه مدل من را هم نمی توانستند بسازند. آن نمونه به دستور Keitel نابود گردید”.“شاوبرگر” خاطر نشان می کند که مدل بشقاب پرنده آزمایش شده در چهاردهم فوریه 1945 ، در حوالی ” پراگ”، توانست در زمان سه دقیقه ، پانزده کیلومتر اوج بگیردو در پرواز افقی سرعتی معادل 2200 کیلومتر داشته است.“ژوزف بلونتسو” ولی گفته است که نمونه های زمان جنگ موفقیت آمیز نبودند .برخی کارشناسان نظامی روس با بررسی این دستاوردهای علمی- نظامی نازی ها، معتقدند در صورتی که جنگ دو،سه سال دیگر به درازا می کشید، آلمان ها در نبرد هوایی به مرحله شکست ناپذیری می رسیدند.طرفداران فانتزی معتقدند که آلمان ها مدل های خود را از روی یوفو های واقعی آمده از کرات دیگر، طراحی کرده اند. ولی هیچ منبع موثق ومعتبری مشاهده بشقاب پرنده، با چنین مشخصاتی را قبل ازجنگ جهانی دوم گزارش نکرده است.عکس هایی بر در و دیوار برخی بناهای تاریخی ، برای اثبات قدمت موضوع ارائه می شود . همچنین موارد ی چند از مشاهده اشیای پرنده ناشناس ، توسط مورخین گزارش شده است . به عنوان مثال “کریستف کلمب” نیز در خاطراتش به یک مورد اشاره می کند. ولی قضاوت در مورد ماهیت آن ها بسیار دشوار است.

 





|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : سه شنبه 14 تير 1390
خورشید

خورشید این ستاره در مرکز منظومه شمسی است. این است که تقریبا کاملا کروی و متشکل از پلاسمای داغ را در هم آمیخته با میدان های مغناطیسی. [10] [11] از آن است که قطر آن حدود 1،392،000 کیلومتر ، حدود 109 برابر زمین ، و جرم آن (در حدود 2 × 1030 کیلوگرم ، که 330000 بار از زمین) برای حساب های در مورد 99.86 درصد از جرم کل منظومه شمسی. [12] از نظر شیمیایی ، حدود سه چهارم از جرم خورشید از هیدروژن ، در حالی که بقیه عمدتا هلیوم. کمتر از 2 ٪ از عناصر سنگین تر ، از جمله اکسیژن ، کربن ، نئون ، آهن ، و دیگران است. [13]

طبقه بندی ستاره ای خورشید ، بر اساس طبقه طیفی است ، G2V است ، و غیررسمی به عنوان یک کوتوله زرد شده ، چون تابش اشعه قابل رویت آن است شدید ترین در بخش زرد متمایل به سبز از طیف و هر چند که رنگ آن سفید است ، از سطح زمین ممکن است به رنگ زرد به دلیل پراکندگی جوی نور آبی ظاهر می شود. [14] [15] در برچسب کلاس طیفی ، G2 نشان می دهد که دمای سطح آن حدود 5778 K (5505 ° C) ، و V نشان می دهد که خورشید ، مانند اغلب ستارگان ، یک ستاره رشته اصلی است ، و به این ترتیب از انرژی خود را با همجوشی هسته ای از هسته های هیدروژن به هلیوم. در هسته ی اصلی آن ، خورشید فیوزهای 620000000 تن هیدروژن در هر ثانیه. هنگامی که توسط ستاره شناسان به عنوان یک ستاره نسبتا کوچک و ناچیز در نظر گرفته ، خورشید در حال حاضر تصور می شود روشن تر از حدود 85 درصد از ستارگان در کهکشان راه شیری ، که اکثر آنها در کوتوله های قرمز است. [16] [17] مطلق مقدار خورشید 4.83 است.. با این حال ، به عنوان ستاره نزدیک به زمین ، خورشید است که شی در آسمان درخشان با قدر ظاهری -26.74 [18] [19] تاج داغ خورشید به طور مداوم در فضا گسترش می یابد ، ایجاد باد خورشیدی ، یک جریان از ذرات باردار است که گسترش به heliopause در حدود 100 واحد نجومی. حباب در فضای میان ستاره تشکیل شده توسط باد خورشیدی ، کره خورشیدی ، ساختار مداوم بزرگ در منظومه شمسی است. [20] [21]

خورشید امروز را از طریق ابر محلی بین ستاره ای به سفر در منطقه حباب محلی ، در لبه داخلی بازوی جبار در کهکشان راه شیری. از 50 نزدیک ترین سیستم ستاره ای در 17 سال نوری از کره زمین (نزدیک به یک کوتوله قرمز Proxima قنطورس در حدود 4.2 سال نوری به نام دور) ، خورشید در رتبه چهارم در جرم است. [22] خورشید به دور مرکز کهکشان راه شیری در فاصله حدود 24،000-26،000 سال نوری از مرکز کهکشان ، تکمیل one مدار جهت عقربه های ساعت ، به عنوان از قطب شمال کهکشانی مشاهده شده ، در حدود 225 - 250000000 سال است. از آنجا که کهکشان ما در حال حرکت است با توجه به تابش زمینه کیهانی (CMB) در جهت صورت فلکی هیدرا را با سرعت 550 کیلومتر / ثانیه ، سرعت در نتیجه خورشید را با توجه به CMB در حدود 370 کیلومتر / s و در جهت است دهانه یا لئو. [23]

فاصله متوسط ​​خورشید از زمین حدود 149600000 کیلومتر (1 AU) است ، اگر چه فاصله متفاوت است به عنوان زمین حرکت می کند و از حضیض خورشید در ماه ژانویه به افلاین در ماه جولای. [24] در این فاصله به طور متوسط ​​، نور از خورشید به زمین در حدود 8 دقیقه و 19 ثانیه است. انرژی نور خورشید را از این پشتیبانی از تقریبا همه حیات بر روی زمین توسط فتوسنتز ، [25] و درایوهای آب و هوای زمین و آب و هوا. اثر بسیار زیادی از خورشید بر روی زمین و از زمان ماقبل تاریخ شناخته شده است ، و خورشید است که توسط برخی از فرهنگ به عنوان یک خدا در نظر گرفته. درک علمی دقیق از خورشید به آرامی در حال توسعه ، و به اواخر قرن 19 دانشمندان برجسته به حال دانش کمی از ترکیب فیزیکی خورشید و منبع انرژی است. این درک است که هنوز هم در حال توسعه تعدادی از امروز ناهنجاری در رفتار خورشید که باقی مانده غیر قابل توضیح وجود دارد.


|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : دو شنبه 13 تير 1390
ماشین های آینده 2012
 
ماشین های آینده 2012
ماشین های آینده 2012
<div style=
ماشین های آینده 2012
ماشین های آینده 2012
ماشین های آینده 2012
ماشین های آینده 2012
ماشین های آینده 2012
ماشین های آینده 2012
ماشین های آینده 2012
ماشین های آینده 2012
ماشین های آینده 2012
ماشین های آینده 2012
ماشین های آینده 2012
ماشین های آینده 2012

|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : دو شنبه 13 تير 1390
مثلث برمودا «شیطان» و حوادث معروفش!

در اقیانوس اطلس، منطقه شگفت انگیزی وجود دارد که تاکنون، تعداد زیادی از هواپیماها و کشتی‌ها، بی آنکه نشانه ای از خود برجای گذارند، به طرز اسرارآمیزی در آنجا ناپدید شده اند.

این منطقه مرگبار که اصطلاحا «مثلث برمودا» یا «مثلث شیطان» نامیده می‌شود، از شمال به جزیره «برمودا» از باختر به « فلوریدا» و از سوی خاور به نقطه ای از اقیانوس اطلس محدود میشود. حوادث شگفت انگیزی که در این نقطه از عالم اتفاق افتاده، دانشمندان را بر آن داشته است تا در «مثلث برمودا» به مطالعه و کاوش بپردازند و در رابطه با این حوادث، نظریات گوناگون ارائه دهند، ولی این کوشش‌ها، تا کنون کمکی به حل معما نکرده است.
در حدود ساعت ۵/۱۰ شامگاه ۲۹ ژانویه ۱۹۴۸ هواپیمای بزرگ چهار موتوره بریتانیا موسوم به «استار تایگر» هنگامی که با ۲۶ مسافر و خدمه بر فراز « مثلث برمودا» پرواز می کرد، ناگهان به طرز اسرارامیزی ناپدید شد و دیگر هیچ خبری از آن به دست نیامد.
چند دقیقه قبل، تنها یک پیام رادیویی از خلبان هواپیما دریافت شده بود که اعلام کرده بود «هوا خوب است و هیچ مانعی وجود ندارد».
با این حال، هواپیمای « استار تایگر» ناپدید گردید و معلوم نشد چه بلایی بر سر آن آمد.
در ساعت ۴۵/۷ دقیقه بامداد روز ۱۷ ژانویه ۱۹۴۹ کاپیتان با هواپیمای خود از فرودگاهی در جزیره «برمودا» به هوا برخاست تا به «کینگستون» واقع در«جامائیکا» برود، ولی این هواپیما نیز هنگام عبور از فراز «مثلث برمودا» به سرنوشت هواپیمای قبلی دچار گردید.
کاپیتان ۴۰ دقیقه پس از پرواز، طی یک تماس رادیویی، وضع هوا را عالی توصیف کرد و با اطمینان گفت که به موقع به « جامائیکا» خواهد رسید.
ولی این آخرین پیامی بود که از خلبان هواپیما دریافت شد و پس از آن، فقط سکوتی اسرار آمیز بر قرار گردید.
برای یافتن این هواپیما، قطعات شکسته آن، و یا حتی آثار روغن و بنزین بر سطح آب که می‌توانست سرنخی به دست دهد، جستجوی گسترده‌ای به عمل آمد، لیکن این جستجو کاملا بی فایده بود.

در اقیانوس اطلس، منطقه شگفت انگیزی وجود دارد که تاکنون، تعداد زیادی از هواپیماها و کشتی‌ها، بی آنکه نشانه ای از خود برجای گذارند، به طرز اسرارآمیزی در آنجا ناپدید شده اند.

این منطقه مرگبار که اصطلاحا «مثلث برمودا» یا «مثلث شیطان» نامیده می‌شود، از شمال به جزیره «برمودا» از باختر به « فلوریدا» و از سوی خاور به نقطه ای از اقیانوس اطلس محدود میشود. حوادث شگفت انگیزی که در این نقطه از عالم اتفاق افتاده، دانشمندان را بر آن داشته است تا در «مثلث برمودا» به مطالعه و کاوش بپردازند و در رابطه با این حوادث، نظریات گوناگون ارائه دهند، ولی این کوشش‌ها، تا کنون کمکی به حل معما نکرده است.
در حدود ساعت ۵/۱۰ شامگاه ۲۹ ژانویه ۱۹۴۸ هواپیمای بزرگ چهار موتوره بریتانیا موسوم به «استار تایگر» هنگامی که با ۲۶ مسافر و خدمه بر فراز « مثلث برمودا» پرواز می کرد، ناگهان به طرز اسرارامیزی ناپدید شد و دیگر هیچ خبری از آن به دست نیامد.
چند دقیقه قبل، تنها یک پیام رادیویی از خلبان هواپیما دریافت شده بود که اعلام کرده بود «هوا خوب است و هیچ مانعی وجود ندارد».
با این حال، هواپیمای « استار تایگر» ناپدید گردید و معلوم نشد چه بلایی بر سر آن آمد.
در ساعت ۴۵/۷ دقیقه بامداد روز ۱۷ ژانویه ۱۹۴۹ کاپیتان با هواپیمای خود از فرودگاهی در جزیره «برمودا» به هوا برخاست تا به «کینگستون» واقع در«جامائیکا» برود، ولی این هواپیما نیز هنگام عبور از فراز «مثلث برمودا» به سرنوشت هواپیمای قبلی دچار گردید.
کاپیتان ۴۰ دقیقه پس از پرواز، طی یک تماس رادیویی، وضع هوا را عالی توصیف کرد و با اطمینان گفت که به موقع به « جامائیکا» خواهد رسید.
ولی این آخرین پیامی بود که از خلبان هواپیما دریافت شد و پس از آن، فقط سکوتی اسرار آمیز بر قرار گردید.
برای یافتن این هواپیما، قطعات شکسته آن، و یا حتی آثار روغن و بنزین بر سطح آب که می‌توانست سرنخی به دست دهد، جستجوی گسترده‌ای به عمل آمد، لیکن این جستجو کاملا بی فایده بود.
پیش از ناپدید شدن این دو هواپیما، حادثه شگفت انگیزی در مثلث برمودا رخ داده بود که توجه همگان را به خود جلب کرد و در حقیقت وجه تسمیه «مثلث برمودا» از آنجا ناشی شد.
در روز ۵ دسامبر ۱۹۴۵ پنج بمب افکن از نوع «اونجر» به منظور انجام یک پرواز تمرینی که پرواز شماره ۱۹ نامیده میشد، از پایگاه نظامی «فورت لودردیل» واقع در «فلوریدا» به هوا برخاستند. طبق برنامه، آنها می‌بایستی یک مسیر مثلث شکل را طی کنند و دوباره به پایگاه بازگردند.
قبلا چندین بار چنین تمرینی را انجام داده بودند، از این رو این ماموریت بر ایشان دشوار نبود. از سوی دیگر، خلبانان و خدمه این پنج بمب افکن را افرادی با تجربه و ماهر تشکیل می دادند. و همه هواپیماها مجهز به بهترین دستگاه بی سیم و تجهیزات هوانوردی بودند.
در ساعت ۱۰/۲ دقیقه آن روز، هر پنج بمب افکن به هوا برخاستند و با آرایشی زیبا و سرعتی در حدود ۲۰۰ مایل در ساعت به سوی خاور به پرواز در آمدند.
در ساعت ۴۵/۳ دقیقه، حادثه وحشتناکی رخ داد. ستوان «تایلو» فرمانده این اسکادران طی تماس رادیویی با برج مراقبت فریاد زد:
-برج مراقبت… وضع اضطراری پیش آمده… انگار ما از مسیر خود منحرف شده ایم… ما قادر نیستیم زمین را ببینیم… تکرار می‌کنم … ما قادر نیستیم زمین را ببینیم.
مسئول برج مراقبت پرسید:
-حالا در چه موقعیتی هستید؟
-موقعیت خود را به درستی نمی‌دانیم … اصلا نمی‌دانیم کجا هستیم. به نظر میرسد راه را گم کرده‌ایم.
مسئول برج مراقبت از این سخن بر خود لرزید. چگونه ممکن بود پنج هواپیما، با سرنشینان پر تجربه خود، در شرایطی که هوا کاملا مساعد بود راه خود را گم کنند.
برج مراقبت گفت:
-طاقت داشته باشید. به سوی غرب پرواز کنید.
ستوان « تایلور» پاسخ داد:
-ما اصلا نمی دانیم غرب کجاست… همه دستگاه‌ها از کار افتاده… همه چیز شگفت انگیز است. هیچ جهتی را نمی‌توانیم تشخیص دهیم.
حتی اقیانوس شکل دیگری به خود گرفته است…
چند لحظه بعد، دوباره صدای ستوان« تایلور» به گوش رسید که دیوانه وار فریاد زد:
-ما وارد آب‌های سفید می‌شویم… خطر همچون دشنه‌ای به سوی ما می‌آید… کمک… کمک …
و این آخرین پیام ستوان « تایلور» بود و صدای او برای همیشه خاموش شد.
مسئولان فرودگاه، وضع اضطراری اعلام کردند و یک هواپیمای «مارتین مرینر» با ۱۳ سرنشین و مجهز به کلیه وسایل نجات از زمین برخاست تا به جستجوی پنج هواپیمای بمب افکن بپردازد، ولی شگفت اینکه این هواپیما نیز به همان سرنوشت پنج بمب افکن دچار گردید و برای همیشه ناپدید شد.
در ساعت ۴/۷ دقیقه بعد از ظهر آن روز، برج مراقبت نیروی دریایی در «اوپالوکا» پیام ضعیفی دریافت کرد که مربوط به یکی از هواپیماهای پرواز شماره ۱۹ بود. عجیب آن بود که به موجب پیش بینی، موجودی بنزین آخرین هواپیما می‌بایستی تقریبا دو ساعت پیش تمام شده باشد، در حالی که هنوز در آسمان بود.
سپیده دم روز بعد، ۲۴۲ فروند هواپیما و ۱۸ فروند کشتی به جستجوی هواپیماهای گمشده پرداختند، ولی اثری از آنها نیافتند. انگار این هواپیماها، قطره ای شده و به درون اقیانوس فرو رفته بودند.
هرگاه فرض کنیم که این پنج هواپیمای بمب افکن، در آسمان با یکدیگر تصادف کرده اند، می‌بایستی قطعات شکسته هواپیما و یا آثار و علائمی از این تصادف پیدا میشد و از سوی دیگر هنگامیکه ستوان«تایلور» وضع اضطراری اعلام کرد، برخی از خدمه هواپیما می‌توانستند به وسیله چتر نجات، خود را از مهلکه رهایی بخشند، یا پس از سقوط در آب از وسایل ایمنی نظیر تشک‌های بادی و جلیقه‌های نجات استفاده کنند، در حالی که معلوم نیست چرا هیچ یک از این اقدامات صورت نگرفت. هواپیمای «مارتین مرینر» که به کمک این پنج هواپیما شتافته بود، به گونه‌ای ساخته شده بود که می‌توانست روی آب بنشیند، در حالی که این هواپیما نیز بی آنکه با برج مراقبت تماس بگیرد، به طرز اسرارآمیزی ناپدید شد.
واقعیت حادثه تا به امروز کشف نشده و این ماجرا همچنان در شمار یکی از اسرار حل نشده عالم، باقی مانده است. پس از این رویداد، تعداد زیادی هواپیما و کشتی همراه با سرنشینان آنها در منطقه مثلث برمودا ناپدید شده اند که تا کنون اثری از آنها به دست نیامده است و این حوادث موجب شده که دانشمندان نظریات گوناگون در رابطه با «مثلث برمودا» ارائه دهند.
پاره ای از این دانشمندان بر این اعتقادند که از مثلث برمودا، دریچه‌ای به دنیای دیگر گشوده می‌شود و این کشتی‌ها و هواپیماها از آن دریچه به بعد دیگری که برای ما ناشناخته است منتقل می‌شوند.
و گروهی دیگر گناه این حوادث را به گردن موجودات فضایی می‌اندازند و می‌گویند که ساکنان کرات دیگر، کشتی‌ها و هواپیماها را با سرنشینانش برای تحقیق به کرات خود می‌برند.
برخی دیگر نیز با توجه به فرضیه فرو رفتن قاره افسانه‌ای آتلانتیس به زیر آب، بر این باورند که در اعماق آب‌های مثلث برمودا، بلور عظیمی وجود دارد که اشعه‌ای قوی‌تر از لیزر از آن ساطع می‌شود و این اشعه کشتی‌ها و هواپیماها را ذوب می‌کند. در نقشه‌های قدیمی قاره‌ای به نام « آتلانتیس» به چشم می‌خورد که امروزه اثری از این خشکی وجود ندارد و دانشمندان حدس می‌زنند بر اثر وقوع فاجعه‌ای که ماهیت آن هنوز بر بشر معلوم نیست، در منطقه «مثلث برمودا» به اعماق اقیانوس فرورفته باشد.
به نظر می‌رسد که این منطقه طی زمان‌های متمادی گذشته نیز در افسانه‌ها به منزله مکانی ترسناک وجود داشته و حتی خیلی قبل از تاریخ کشف آن و بعد از آن تاریخ تا صدها سال با عناوین «دریایی از مقبره‌ها»، «مثلث شیطان»، «مثلث مرگ»، «دریای بدبختی»، «گورستان آتلانتیک» نامیده می‌شده است.
شومی و بدشگونی مثلث برمودا حتی در عصر فضا نیز باعث تعجب انسانهایی چون کریستف کلمب و فضانوردان آپولو ۱۳ که یکی کاشف در زمین و دیگری در فضاست، شده است.
اینکه چرا وقایع عجیب این منطقه گزارش نمی‌شود، شاید به دلیل ایجاد رعب و وحشت عمومی باشد، شاید هم چون دلیل اصلی وقایع معلوم نیست، اتفاقات مربوطه بازتاب نمی‌یابد. البته در اغلب گزارشات ارائه شده هم سانسورهایی وجود دارد که اصل وقایع را سرپوشیده نگه می‌دارد.
آیا این مثلث دوباره قربانیان دیگری می‌گیرد؟
آیا بشر موفق به کشف راز آن خواهد شد؟
و بسیاری آیاها و پرسش‌های بی جواب دیگر که مسلما در ذهن شما هم وجود دار

این منطقه مرگبار که اصطلاحا «مثلث برمودا» یا «مثلث شیطان» نامیده می‌شود، از شمال به جزیره «برمودا» از باختر به « فلوریدا» و از سوی خاور به نقطه ای از اقیانوس اطلس محدود میشود. حوادث شگفت انگیزی که در این نقطه از عالم اتفاق افتاده، دانشمندان را بر آن داشته است تا در «مثلث برمودا» به مطالعه و کاوش بپردازند و در رابطه با این حوادث، نظریات گوناگون ارائه دهند، ولی این کوشش‌ها، تا کنون کمکی به حل معما نکرده است.در حدود ساعت ۵/۱۰ شامگاه ۲۹ ژانویه ۱۹۴۸ هواپیمای بزرگ چهار موتوره بریتانیا موسوم به «استار تایگر» هنگامی که با ۲۶ مسافر و خدمه بر فراز « مثلث برمودا» پرواز می کرد، ناگهان به طرز اسرارامیزی ناپدید شد و دیگر هیچ خبری از آن به دست نیامد.چند دقیقه قبل، تنها یک پیام رادیویی از خلبان هواپیما دریافت شده بود که اعلام کرده بود «هوا خوب است و هیچ مانعی وجود ندارد».با این حال، هواپیمای « استار تایگر» ناپدید گردید و معلوم نشد چه بلایی بر سر آن آمد.در ساعت ۴۵/۷ دقیقه بامداد روز ۱۷ ژانویه ۱۹۴۹ کاپیتان با هواپیمای خود از فرودگاهی در جزیره «برمودا» به هوا برخاست تا به «کینگستون» واقع در«جامائیکا» برود، ولی این هواپیما نیز هنگام عبور از فراز «مثلث برمودا» به سرنوشت هواپیمای قبلی دچار گردید.کاپیتان ۴۰ دقیقه پس از پرواز، طی یک تماس رادیویی، وضع هوا را عالی توصیف کرد و با اطمینان گفت که به موقع به « جامائیکا» خواهد رسید.ولی این آخرین پیامی بود که از خلبان هواپیما دریافت شد و پس از آن، فقط سکوتی اسرار آمیز بر قرار گردید.برای یافتن این هواپیما، قطعات شکسته آن، و یا حتی آثار روغن و بنزین بر سطح آب که می‌توانست سرنخی به دست دهد، جستجوی گسترده‌ای به عمل آمد، لیکن این جستجو کاملا بی فایده بود.پیش از ناپدید شدن این دو هواپیما، حادثه شگفت انگیزی در مثلث برمودا رخ داده بود که توجه همگان را به خود جلب کرد و در حقیقت وجه تسمیه «مثلث برمودا» از آنجا ناشی شد.
در روز ۵ دسامبر ۱۹۴۵ پنج بمب افکن از نوع «اونجر» به منظور انجام یک پرواز تمرینی که پرواز شماره ۱۹ نامیده میشد، از پایگاه نظامی «فورت لودردیل» واقع در «فلوریدا» به هوا برخاستند. طبق برنامه، آنها می‌بایستی یک مسیر مثلث شکل را طی کنند و دوباره به پایگاه بازگردند.قبلا چندین بار چنین تمرینی را انجام داده بودند، از این رو این ماموریت بر ایشان دشوار نبود. از سوی دیگر، خلبانان و خدمه این پنج بمب افکن را افرادی با تجربه و ماهر تشکیل می دادند. و همه هواپیماها مجهز به بهترین دستگاه بی سیم و تجهیزات هوانوردی بودند.در ساعت ۱۰/۲ دقیقه آن روز، هر پنج بمب افکن به هوا برخاستند و با آرایشی زیبا و سرعتی در حدود ۲۰۰ مایل در ساعت به سوی خاور به پرواز در آمدند.در ساعت ۴۵/۳ دقیقه، حادثه وحشتناکی رخ داد. ستوان «تایلو» فرمانده این اسکادران طی تماس رادیویی با برج مراقبت فریاد زد:-برج مراقبت… وضع اضطراری پیش آمده… انگار ما از مسیر خود منحرف شده ایم… ما قادر نیستیم زمین را ببینیم… تکرار می‌کنم … ما قادر نیستیم زمین را ببینیم.مسئول برج مراقبت پرسید:-حالا در چه موقعیتی هستید؟-موقعیت خود را به درستی نمی‌دانیم … اصلا نمی‌دانیم کجا هستیم. به نظر میرسد راه را گم کرده‌ایم.مسئول برج مراقبت از این سخن بر خود لرزید. چگونه ممکن بود پنج هواپیما، با سرنشینان پر تجربه خود، در شرایطی که هوا کاملا مساعد بود راه خود را گم کنند.برج مراقبت گفت:-طاقت داشته باشید. به سوی غرب پرواز کنید.ستوان « تایلور» پاسخ داد:-ما اصلا نمی دانیم غرب کجاست… همه دستگاه‌ها از کار افتاده… همه چیز شگفت انگیز است. هیچ جهتی را نمی‌توانیم تشخیص دهیم.حتی اقیانوس شکل دیگری به خود گرفته است…چند لحظه بعد، دوباره صدای ستوان« تایلور» به گوش رسید که دیوانه وار فریاد زد:-ما وارد آب‌های سفید می‌شویم… خطر همچون دشنه‌ای به سوی ما می‌آید… کمک… کمک …و این آخرین پیام ستوان « تایلور» بود و صدای او برای همیشه خاموش شد.مسئولان فرودگاه، وضع اضطراری اعلام کردند و یک هواپیمای «مارتین مرینر» با ۱۳ سرنشین و مجهز به کلیه وسایل نجات از زمین برخاست تا به جستجوی پنج هواپیمای بمب افکن بپردازد، ولی شگفت اینکه این هواپیما نیز به همان سرنوشت پنج بمب افکن دچار گردید و برای همیشه ناپدید شد.در ساعت ۴/۷ دقیقه بعد از ظهر آن روز، برج مراقبت نیروی دریایی در «اوپالوکا» پیام ضعیفی دریافت کرد که مربوط به یکی از هواپیماهای پرواز شماره ۱۹ بود. عجیب آن بود که به موجب پیش بینی، موجودی بنزین آخرین هواپیما می‌بایستی تقریبا دو ساعت پیش تمام شده باشد، در حالی که هنوز در آسمان بود.
سپیده دم روز بعد، ۲۴۲ فروند هواپیما و ۱۸ فروند کشتی به جستجوی هواپیماهای گمشده پرداختند، ولی اثری از آنها نیافتند. انگار این هواپیماها، قطره ای شده و به درون اقیانوس فرو رفته بودند.
هرگاه فرض کنیم که این پنج هواپیمای بمب افکن، در آسمان با یکدیگر تصادف کرده اند، می‌بایستی قطعات شکسته هواپیما و یا آثار و علائمی از این تصادف پیدا میشد و از سوی دیگر هنگامیکه ستوان«تایلور» وضع اضطراری اعلام کرد، برخی از خدمه هواپیما می‌توانستند به وسیله چتر نجات، خود را از مهلکه رهایی بخشند، یا پس از سقوط در آب از وسایل ایمنی نظیر تشک‌های بادی و جلیقه‌های نجات استفاده کنند، در حالی که معلوم نیست چرا هیچ یک از این اقدامات صورت نگرفت. هواپیمای «مارتین مرینر» که به کمک این پنج هواپیما شتافته بود، به گونه‌ای ساخته شده بود که می‌توانست روی آب بنشیند، در حالی که این هواپیما نیز بی آنکه با برج مراقبت تماس بگیرد، به طرز اسرارآمیزی ناپدید شد.واقعیت حادثه تا به امروز کشف نشده و این ماجرا همچنان در شمار یکی از اسرار حل نشده عالم، باقی مانده است. پس از این رویداد، تعداد زیادی هواپیما و کشتی همراه با سرنشینان آنها در منطقه مثلث برمودا ناپدید شده اند که تا کنون اثری از آنها به دست نیامده است و این حوادث موجب شده که دانشمندان نظریات گوناگون در رابطه با «مثلث برمودا» ارائه دهند.
پاره ای از این دانشمندان بر این اعتقادند که از مثلث برمودا، دریچه‌ای به دنیای دیگر گشوده می‌شود و این کشتی‌ها و هواپیماها از آن دریچه به بعد دیگری که برای ما ناشناخته است منتقل می‌شوند.و گروهی دیگر گناه این حوادث را به گردن موجودات فضایی می‌اندازند و می‌گویند که ساکنان کرات دیگر، کشتی‌ها و هواپیماها را با سرنشینانش برای تحقیق به کرات خود می‌برند.برخی دیگر نیز با توجه به فرضیه فرو رفتن قاره افسانه‌ای آتلانتیس به زیر آب، بر این باورند که در اعماق آب‌های مثلث برمودا، بلور عظیمی وجود دارد که اشعه‌ای قوی‌تر از لیزر از آن ساطع می‌شود و این اشعه کشتی‌ها و هواپیماها را ذوب می‌کند. در نقشه‌های قدیمی قاره‌ای به نام « آتلانتیس» به چشم می‌خورد که امروزه اثری از این خشکی وجود ندارد و دانشمندان حدس می‌زنند بر اثر وقوع فاجعه‌ای که ماهیت آن هنوز بر بشر معلوم نیست، در منطقه «مثلث برمودا» به اعماق اقیانوس فرورفته باشد.
به نظر می‌رسد که این منطقه طی زمان‌های متمادی گذشته نیز در افسانه‌ها به منزله مکانی ترسناک وجود داشته و حتی خیلی قبل از تاریخ کشف آن و بعد از آن تاریخ تا صدها سال با عناوین «دریایی از مقبره‌ها»، «مثلث شیطان»، «مثلث مرگ»، «دریای بدبختی»، «گورستان آتلانتیک» نامیده می‌شده است.شومی و بدشگونی مثلث برمودا حتی در عصر فضا نیز باعث تعجب انسانهایی چون کریستف کلمب و فضانوردان آپولو ۱۳ که یکی کاشف در زمین و دیگری در فضاست، شده است.اینکه چرا وقایع عجیب این منطقه گزارش نمی‌شود، شاید به دلیل ایجاد رعب و وحشت عمومی باشد، شاید هم چون دلیل اصلی وقایع معلوم نیست، اتفاقات مربوطه بازتاب نمی‌یابد. البته در اغلب گزارشات ارائه شده هم سانسورهایی وجود دارد که اصل وقایع را سرپوشیده نگه می‌دارد.آیا این مثلث دوباره قربانیان دیگری می‌گیرد؟آیا بشر موفق به کشف راز آن خواهد شد؟و بسیاری آیاها و پرسش‌های بی جواب دیگر که مسلما در ذهن شما هم وجود دارد


|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : دو شنبه 13 تير 1390
عکس های چاق ترین کودک 4 ساله جهان

لو.ژی.هائو از استان گوآنگ دونگ به وزن 63 کیلو، چاقترین کودک 4 ساله جهان است که اخیرا کلینیکی در هنگ کنگ اعلام کرده وی را مجانی درمان می کند.



عکس های چاق ترین کودک 4 ساله جهان








عکس های چاق ترین کودک 4 ساله جهان








عکس های چاق ترین کودک 4 ساله جهان






|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : شنبه 11 تير 1390
عکس هایی از امواج یخ زده

 

عکس هایی از امواج یخ زده






عکس هایی از امواج یخ زده

عکس هایی از امواج یخ زده





عکس هایی از امواج
یخ زده


عکس هایی از امواج یخ زده


|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : شنبه 11 تير 1390
بدنیا آمدن یک موجود عجیب در تایلند

 

عکس ها در حال لود شدن میباشند...  شکیبا باشید!
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را بزنید.
 

اهالی محلی مقیم تایلند ادعا میکنند که یک Buffalo (گاومیش) عجیب و غیر قابل شرح متولد شده !

















اهالی محلی مقیم تایلند ادعا میکنند که یک Buffalo (گاومیش) عجیب و غیر قابل شرح متولد شده !


|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : شنبه 11 تير 1390
عکس های عجیب از مارهای دو سر

عکس ها در حال لود شدن میباشند...  شکیبا باشید!
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را بزنید.
 


عکس های عجیب از مارهای دو سر


























عکس های عجیب از مارهای دو سر




























عکس های عجیب از مارهای دو سر

 



|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : شنبه 11 تير 1390
دانستنی های جالب درباره ماهی شیطان “کوسه”

 

- «جولیت ایلپرین» در کتاب جدیدش به نام «ماهی شیطانی» سفری به دنیای پر از رمز و راز کوسه‌ها کرده است و اعتقاد دارد در واقعیت این کوسه‌ها هستند که از انسان‌ها می‌ترسند و همیشه از موجود دوپا فراری هستند.

 

از زمان اکران فیلم معروف «آرواره» یا فیلم‌های شبیه به آن که ترکیبی از صحنه‌های سواحل شنی استوایی و کوسه‌های قاتل را نشان دادند، تصاویر این ماهی‌ها همیشه با صحنه‌های ترس و وحشت همراه بود. در سواحل کم عمق همیشه ماموران نسبت به وجود کوسه‌های خطرناک به گردشگران هشدار می‌دهند و همیشه همه حتی از تماشای این ماهی‌ها وحشت دارند و به این باور رسیده‌اند که این حیوانات به طور مطلق شکارچی هستند و آن‌ها را از فواصل دور می‌بینند، بو می‌کشند و می‌توانند در کمترین فاصله زمانی به آن‌ها برسند.

همیشه این وحشت در میان انسان‌ها وجود دارد که کوسه‌ها نوعاً عادت به کشتن دارند و اگر بخواهید کتاب جدید خبرنگار محیط زیست واشنگتن پست را  درباره کوسه‌ها بخوانید در نگاه اول به طور حتم همین تصویر در ذهنتان نقش می‌بندد. «جولیت ایلپرین» در کتاب خود با عنوان «ماهی شیطانی» سفری به دنیای پر رمز و راز کوسه‌ها کرده است و اعتقاد دارد در واقعیت این کوسه‌ها هستند که از انسان‌ها می‌ترسند و همیشه از موجود دوپا فراری هستند. او در سفرهای خود برای تهیه گزارش درباره طبیعت و محیط زیست کشورهای مختلف با جوامع و مردمانی آشنا شده است که در فرهنگ آن‌ها کوسه با انسان دوست است و حتی برای کوسه‌ها احترام مذهبی قائل هستند.

 

 

 

 

ایلپرین در این کتاب که مجموعه گزارش‌ها و تجربیاتش از سفرهای متعدد به کشورهای ساحلی سراسر جهان است می‌نویسد: «البته کوسه‌ها بی‌خطر نیستند ولی ما انسان‌ها هستیم که از کوسه‌ها خطرناک‌تر هستیم. چرا؟ زیرا هر ساله ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون کوسه در جهان توسط انسان صید می‌شود ولی کوسه‌ها تنها چهار یا پنج نفر را در سراسر جهان صید می‌کنند که آن هم تنها در صورت کمبود غذا اتفاق می‌افتد. تحقیقات ثابت کرده است انسان‌ها برای کوسه‌ها غذای لذیذی نیستند و آن‌ها تنها در شرایط عجیب و غریب، انسان شکار می‌کنند. وقتی که یک کوسه سفید بزرگ به انسانی حمله می‌کند مطمئن باشید نمی‌داند که موجودی را شکار می‌کند که می‌تواند صحبت و فکر کند. آن‌ها انسانهای در حال شنا را با فوک‌های دریایی اشتباه می‌گیرند و برخلاف تصاویر فیلمهای سینمایی در ۹۰ درصد موارد حمله کوسه‌ها به انسان قربانیان زنده می‌مانند و تنها دچار نقص عضو می‌شوند. آن‌ها وقتی گاز می‌گیرند تازه متوجه می‌شوند که این موجود با آن موجودی که در غریزه آن‌ها برای خوراک نهاده شده است تفاوت دارد و به خاطر همین به زودی شکار خود را‌‌ رها می‌کنند.»

به گفته کریستوفر نف، محقق معروف استرالیایی که بیشتر عمر خود را صرف مطالعه درباره کوسه‌ها کرده است بیشتر این موجودات آنطوری که در فیلم‌ها نشان داده می‌شوند، خطرناک نیستند ولی فوق العاده باهوش و قوی هستند و همین امر موجب بقای نسل آن‌ها از زمان ماقبل تاریخ شده است. به گفته این محقق استرالیایی شاید به خاطر همین بقای طولانی و قدرت منحصر به فرد، این موجودات به سلطان دریا‌ها معروف شده‌اند و همین قدرت ترسی توهم گونه در انسان ایجاد می‌کند ولی با تمام این اوصاف کوسه‌ها همیشه وحشی هستند و به هیچوجه اهلی نمی‌شوند؛ «درنده خویی در وجود آن‌ها قرار داده شده است و حتی بعضی از انواع این ماهی‌ها یکدیگر را می‌خورند و حتی تا ۲۰۰ میلیون سال از شکار دایناسور‌ها تغذیه می‌کردند.»

ایلپرین در کتابش به تاریخ میلیونی زندگی کوسه‌ها اشاره می‌کند که در هر زمان و مکان خود را با محیط زیست تطبیق داده‌اند ولی در عین حال نسبت به خطر انسان برای بقای این موجودات هشدار می‌دهد چرا که کوسه‌ها برای تعادل اکوسیستم کره زمین ضروری هستند و اگر انسان همین طور به شکار این ماهی‌ها ادامه دهد باید منتظر عواقب جبران ناپذیری باشد.

نویسنده در صفحات انتهایی کتابش می‌نویسد: «کلمه دوست داشتن برای کوسه‌ها کمی اغراق آمیز است ولی من برای این موجودات ماقبل تاریخ و مقاوم در برابر سختی‌ها احترام قائل هستم و برای آن‌ها در مقابل شکارچی به نام انسان احساس همدردی خود را پنهان نمی‌کنم.»


|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : شنبه 11 تير 1390
مطلب علمی جالب در مورد فضا

دانشمندان دریافته اند که جهان در۱۵ میلیارد سال قبل براثر انفجار یک ماده با جرمی بسیار زیاد معادل آنچه در هستی وجود دارد، بوجود آمده است. در این فضای بیکران میلیاردها کهکشان، منظومه، ستاره، سحابی (توده های عظیم گاز)، سیاه چالهای فضایی و بسیاری اجرام ناشناخته دیگر وجود دارند، حال سؤال اینست که:»ما کجای این فضای بیکران هستیم؟«خانه ما در یکی از این کهکشانها بنام راه شیری قرار گرفته است. این کهکشان از مرکز انفجار بزرگ، در حدود۸ تا۱۰ میلیارد سال نوری فاصله دارد. تعداد ستارگان آن بین۲۰۰ تا۴۰۰ میلیارد عدد تخمین زده شده که بیشتر آنها از زمین قابل رویت نیستند. صدها هزار منظومه، توده های عظیم گاز و غبار بین فواصل ستارگان راه شیری قرار دارند. کهکشان راه شیری، مارپیچی بوده و جرمش در حدود۷۵۰ تا یک تریلیون جرم نجومی است. ساختار کلی آن شامل هسته مرکزی، یک دیسک با چند بازو به دور آن وهاله های غباری اطراف آنست. قطر دیسک در حدود۸۰ تا۱۲۰ هزار و ضخامت آن تقریباً۳ هزار سال نوری است. جای آن در فضا در بخش »مکان محلی« است که شامل۳ کهکشان بزرگ و۳۰ عدد کوچک است. فاصله اولین کهکشان بزرگ با آن،M۳۱ ، در حدود۲/۹ میلیون سال نوری بوده ولی فاصله آن تا کهکشانهای کوچکتر کمتر است.
همانگونه که اشاره شد این کهکشان دارای سه بخش است. بخش اول، مرکز کهکشان است که غبارهای کهکشانی مانع از مشاهده دقیق آن از روی زمین می شود. در نتیجه، تنها اطلاعات بدست آمده، حاصل دریافت امواج رادیویی از آن بوده است. آنچه مشاهده شده، حکایت از آن دارد که بخش مرکزی متشکل از یک هسته بسیار متراکم است. قطر آن در حدود۳۰۰۰ سال نوری و از سه قسمت مختلف تشکیل یافته است. در قسمت شرقی بقایای سوپرنواها و در بخش غربی هیدروژنهای یونیزه شده غیرعادی مشاهده شده است. قسمت مرکزی آن نیز بسیار متراکم بوده و به صورت فلکی کماندار موسوم است. در هر۱۰ میلیارد سال برخوردهای ستارگان در آن رخ می دهد. دریافت اشعه های ایکس و گاما از آن، نشانگر آنست که مرکز کهکشان مولد بسیار قوی این اشعه ها است. این اشعه ها از نتیجه نابودی چندین ماده بوجود آمده و نشان از وجود بسیاری از سوپر نواها در مرکز آن دارد.
مشاهدات دیگر نشانگر وجود یک سیاهچال بزرگ در آن است که قوه جاذبه بسیار زیاد آن توانسته بقیه ستارگان را در مدار خود نگهدارد. اختر شناسان با تلسکوپ۱۰ متری۲۰ عدد از ستارگان مرکز را در مدت۳ سال مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که سرعت این ستارگان به سمت هسته مرکزی در حدود هزار کیلومتر در ثانیه(۳/۶ میلیون کیلومتر در ساعت)بوده است. این امر نشان دهنده قدرت جاذبه فوق العاده این سیاهچال است.
با این سرعت فاصله تا خورشید را می توان در دو روز طی کرد. جرم این سیاهچال در حدود۲ تا۳ میلیون برابر خورشید است. کهکشان راه شیری با سرعتی در حدود۳۰۰ کیلومتر/ ثانیه (یک میلیون و هشتاد هزار کیلومتر در ساعت) به سمت صورت فلکی سنبله، »ویرگو«، در حرکت است.
بخش دوم کهکشان، دیسک است که بصورت یک صفحه بسیار پهناور بوده و به دور مرکز درجهت عقربه ساعت در گردش است. بیشترین ستارگان جوان از جمله منظومه شمسی در آن قرار دارند. این دیسک شامل مولکولهای اتمی و گاز H۲ و غبارهای کهکشانی است. دیسک دارای چند بازوی مختلف شامل پرساوش (پسر زاوش ودانا) از نامهای افسانه ای یونان، شکارچی ماهر یا سایگونز که منظومه شمسی ما در آن قرار دارد، دجاجه، قنطورس و حمل است. منظومه شمسی در بازویی قرار دارد که دارای غبارهای بسیار زیاد کهکشانی است و در نتیجه ما نمی توانیم بیش از چند هزار سال نوری عمق آنرا مشاهده کنیم. منظومه شمسی هر۲۰۰ تا۲۵۰ میلیون سال، با سرعتی نزدیک به۲۵۰ کیلومتر در ثانیه، یک دور کامل بدور کهکشان راه شیری می گردد. فاصله منظومه شمسی تا مرکز کهکشان راه شیری در حدود۲۸۰۰۰ سال نوری است.
بخش سوم ساختار این کهکشان هاله غباری به قدمت حدود۱۰ تا۱۵ میلیارد سال است که بیشتر ستارگان قدیمی در آن وجود دارند. این قسمت دارای گازهای بسیار داغ است که اشعه گاما را تولید می کند. وسعت این قسمت بدرستی معلوم نیست و شاید به صد و یا هزاران سال نوری برسد. این قسمت که اکثر ستارگان در آن دیده نمی شوند، بنام بخش تاریک نامیده شده است.
اگر بخواهیم عکس واقعی از این کهکشان بگیریم الزاماً باید از آن خارج شویم و این کار عملی نیست. چون بشر تاکنون نتوانسته از کهکشان خارج شود. به همین دلیل تصاویر بدست آمده بیشتر از اطلاعات دریافتی از مجموعه ستارگان رصد شده این کهکشان است. اگر شبها از مکانی کاملاً صاف و تاریک مانند یک صحرا به آسمان نگاه کنیم می توانیم نواری پهن از مجموعه عظیم ستارگان را مشاهده کنیم.
خانه ما در کهکشان راه شیری به اندازه قطره ای از یک دریای بیکران است. بشر کنجکاوانه بدنبال اسرار نهفته در آن در حال جستجو است و شاید روزی بتواند همسایه ای را برای خود بیابد


|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : جمعه 10 تير 1390
اطلاعات بسیار جالب و حیرت آور در مورد آمازون

 

L130798163740 اطلاعات بسیار جالب و حیرت آور در مورد آمازون


بزرگ‌ترین رودخانه دنیا آمازون است که با ۱۱۰۰ انشعاب و ۷/۶ هزار کیلومتر طول، از کوه‌های ۱۲ میلیون ساله‌اند در آمریکای‌جنوبی شروع شده و پس از گذر از یک مسیر پرپیچ و خم، به سمت شرق و اقیانوس اطلس می‌رود. دهانه این رودخانه بسیار عریض است؛ به طوری‌که حتی کشتی‌ها قادر به عبور از آن هستند.

البته در قسمت‌هایی از این رودخانه که دارای آب گرم و نسبتاً راکد است، حیوانات عجیبی نیز زندگی می‌کنند که یک نمونه از آنها، نوع خاصی از گربه ماهی است که به دلیل زندگی در یکی از بکرترین مناطق دنیا بسیار بزرگ‌تر از حد معمول است.

بزرگ‌ترین و معروف‌ترین ماهی‌های آب شیرین در این رودخانه زندگی می‌کنند. نام این رودخانه به دلیل خطرناک بودن، آمازون گذاشته شده است که به زبان بومیان آن‌جا به معنی شکننده قایق است. طبق تحقیقات به دست آمده، طول عمر این رودخانه ۱۱ میلیون سال محاسبه شده است.

تمدن گمشده آمازون

فرانسیسکو پیزارو گونزالس‌ اهل اسپانیا، یکی از کشورگشایان خونخوار دنیا بود که به قصد پیدا کردن شهر الدرادو که گفته می‌شد حتی پیاده‌روهای آن از طلا پوشیده شده است، پا به آمریکای‌جنوبی و آمازون نهاد که در آن زمان جزیی از قلمرو اینکاها بود و هیچ انسانی به جز افراد قبیله به آنجا نرفته بودند.

در سال ۱۵۲۴ او برای اولین بار به آمریکای‌جنوبی رفت اما به دلیل کافی نبودن آب و آذوقه و همچنین جنگ با بومیان منطقه، خسته و بیمار به کشور خود بازگشت.

دو سال بعد دوباره پیزارو به همراه گروهش راهی آمریکای‌جنوبی شدند. این‌بار در هنگام گذر از خط استوا توانستند غنایم باارزشی از جنس طلا و نقره به دست آورند که همین امر باعث بروز اختلاف در میان گروه شد.

آنها در این سفر برای اولین بار شتر لاما را دیدند و نام آن را شتر کوچک گذاشتند. پیزارو در سفرهای خود با بومیان منطقه برخورد کرد. ولی بعد از بازگشت و گفتن مشاهداتش هیچ‌کس حرف‌های او را در مورد این انسان‌ها باور نکرد. اما با توضیحاتی که پیزارو راجع به این منطقه داد بسیاری از محققان بعدها به آمازون رفته و در آن هنگام که این جنگل‌ها به عنوان منطقه مسکونی بومیان آمریکا در کل دنیا شناخته شد.

قبیله‌های آمازون

در جنگل‌های آمازون هنوز قبایلی هستند که به دور از هیاهوی شهر و به سبک گذشته و اجدادشان به زندگی خود ادامه می‌دهند. اما به جز قبایل بومی که در دل جنگل زندگی می‌کنند و هیچ ارتباطی با دنیای بیرون ندارند، گروه‌های بومی دیگری نیز در شهرها و روستاهای اطراف زندگی می‌کنند که تعداد آنها تقریباً به ۲۰ میلیون نفر می‌رسد.

نیمی از جمعیت این قبایل طی سالیان متمادی بر اثر بیماری، گرسنگی و جنگ جان خود را از دست داده‌اند. این قبایل در تمام آمازون با یکدیگر متفاوت هستند یعنی تقریباً ۲۰۰ قبیله با فرهنگ‌های مختلف هستند که حتی زبان آنها با هم متفاوت است. آنها به ۱۸۰ زبان مختلف صحبت می‌کنند.

هر سال در ماه‌های ژوئن و اگوست، قبایل مستقر در آمازون و شهرهای اطراف جشنی به نام کوارپ برگزار می‌کنند. در این جشن که در واقع برای بزرگداشت رفتگانشان برپا می‌شود، هر قبیله رقص، غذاهای بومی و آیین‌های خود را به نمایش می‌گذارد.

ورود غریبه‌ها به این جشن برای تماشا تنها با اجازه روسای قبایل امکان‌پذیر است. اما این جشن مربوط به قبایلی می‌شود که با وجود زندگی در جنگل، با یکدیگر و حتی گاهی با دنیای بیرون در ارتباط هستند.

طبق تحقیق دانشمندانی که به این جنگل‌ها سفر کرده‌اند، ۵۰ قبیله بومی، شناسایی شده‌اند که به طور کلی با دنیای بیرون از جنگل غریبه‌اند و حتی از قبایل به حال خود رها شوند تا به خاطر رفتن بیگانگان به حریم خصوصی‌شان مجبور به پناه بردن به اعماق جنگل نباشند، چون این کار باعث می‌شود آنها به مناطق دور‌افتاده رفته و دیگر نتوان اطلاعی از آنها به دست آورد.

همچنین دولت برزیل برایشان منطقه‌ای حفاظت‌شده در نظر گرفته تا از پیشروی آنها به اعماق جنگل جلوگیری شود. این برنامه‌ریزی از طرف دولت، به این خاطر است که طبق آمار به دست آمده در چند سال اخیر، تعداد آنها رو به افزایش است و این برای دانشمندان و محققان امیدوارکننده است.

بعضی از این قبایل به دلیل چادرنشین بودن، مرتب محل زندگی خود را تغییر می‌دهند اما بیشتر آنها در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که سال‌ها قبل به دست اجدادشان ساخته شده بود. بعضی از این قبایل جمعیتی حدود ۲۰۰ نفر دارند اما تعداد محدودی از این قبایل جمعیتشان تا ۳۰هزار نفر نیز می‌رسدبیشتر این قبایل در مناطق نزدیک به برزیل، کلمبیا و ونزوئلا یعنی شمال‌غربی جنگل که نسبتاً پرباران است، ساکن هستند.

در منطقه‌ای دیگر به نام آلتوزینگو در ایالت ماتو گروسو در برزیل، ۱۴ قبیله دیگر زندگی می‌کنند که ۱۰ قبیله دارای فرهنگ و زبان مختلف هستند اما با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند ولی چهار قبیله باقی‌مانده جزو آنهایی هستند که هیچ ارتباطی با دنیای بیرون از قبیله‌شان ندارند و همین امر باعث شده تا این چهار قبیله در معرض انقراض قرار بگیرند.

با وجود اینکه محققان تمام تلاششان را برای شناسایی کل قبایلی که در این نواحی زندگی می‌کنند انجام داده‌اند اما هستند گروه‌هایی که از دید دیگران پنهان مانده‌اند. برای مثال مدتی قبل یک گروه باستان‌شناس که با هلی‌کوپتر بر بالای جنگل‌های آمازون مشغول گردش بودند، موفق شدند در یکی از بکرترین مناطق آمازون یک قبیله سرخپوست را شناسایی کنند.

این‌طور که به نظر می‌رسید این قبیله تا به حال با انسان‌های دیگر برخورد نکرده بودند زیرا درست در زمانی که باستان‌شناسان قصد عکسبرداری از آنها را داشتند، مردم قبیله به سمت آنها نیزه و تیر پرتاب کردند.

این گروه توانستند به سختی چندین عکس از آنها بگیرند تا ثابت کنند این افراد واقعاً وجود دارند. دولت برزیل نیز این موضوع را بسیار مهم دانسته و از آن به عنوان کشفی بزرگ نام برد.

آمار نشان می‌دهد که قبل از کشف قاره آمریکا توسط کریستف کلمب در قرن ۱۵ میلادی، حدود هفت الی ده میلیون آمریکایی در جنگل‌های انبوه آمریکا زندگی می‌کردند که نیمی از آنها در برزیل ساکن بودند.

وقتی اروپایی‌ها به آمریکای‌جنوبی آمدند، تمدن‌های بومی آمریکا رفته‌رفته کمرنگ شدند و بسیاری از مردم این قبایل به خاطر بیماری‌های منتقل شده توسط اروپایی‌ها جان خود را از دست دادند.

معروف‌ترین قبیله‌ای که از تمام قبایل آمازون قدیمی‌تر است، قبیله یاگوآ است که افراد آن حتی نمی‌توانند زبان هیچ‌کدام از قبایل دیگر را بفهمند.

خانه‌های آنها مالوکا نامیده می‌شود که خانه‌هایی بزرگ و حصیری است؛ به طوری که ۱۵ خانوار می‌توانند در آن زندگی کنند. این قبیله نسبت به قبایل دیگر دارای جمعیت بیشتری است.

گوشت قرمز ممنوع
یکی از قدیمی‌‌ترین قبایل سرخپوست آمازون اناونه‌ناوه است که در حاشیه رود لاس‌پیدراس در نزدیکی پرو زندگی می‌کنند. اولین‌باری که این قبیله با سفیدپوستان ارتباط برقرار کرد سال ۱۹۷۴ یعنی ۳۶ سال پیش بود. جمعیت این قبیله در حال‌حاضر ۴۲۰ نفر است. اهالی این قبیله به خاطر مهارت خاصی که در ماهیگیری دارند در میان مردم منطقه بسیار معروف هستند.

ماهیگیری در این قبیله چند ماه طول می‌کشد اما تعداد ماهی‌های صیدشده به روش آنها بی‌شمار است. غذای محلی این قبیله ماندیوکا است که از آرد و ذرت تهیه می‌شود.

قبیله آناونه‌ناوه برخلاف دیگر قبایل، حیوانات دارای گوشت قرمز را شکار نمی‌کنند و از خوردن گوشت قرمز اجتناب می‌کنند و اگر در این قبیله کسی گوشت قرمز بخورد قانون‌شکن به حساب می‌آید. در دهه‌های اخیر بسیاری از زمین‌های آنها توسط جویندگان الماس، دامداران و کشاورزان از آنها گرفته شده است.

گمشدگان آمازون

جنگل‌های انبوه آمازون قربانیان بی‌شماری گرفته است. تعدادی از کسانی که به آمازون رفتند هیچ‌گاه بازنگشتند. یکی از معروف‌ترین گمشدگان آمازون، پرسی فائوست بود که بعدها داستان او الهام‌بخش فیلم‌های ایندیانا جونز شد. کلنل پرسیوال هریسون فائوست در ۱۸ آگوست ۱۸۶۷ در انگلستان به دنیا آمد.

پرسی بعد از اتمام تحصیلاتش در مرکز پژوهش‌های جغرافیایی سلطنتی به عنوان باستان‌شناس مشغول به کار شد. فائوست برای اولین‌بار در سال ۱۹۰۶ یعنی زمانی که ۳۹ سال داشت به جنگل‌های برزیل و بولیوی سفر کرد و با تحقیقاتی کامل در مورد این جنگل‌ها و بومیان آنجا به انگلستان بازگشت.

سال‌ها بعد دوباره فائوست تصمیم گرفت به جنگل‌های آمازون سفر کند اما نمی‌دانست این‌بار سرنوشت دیگری برایش رقم خورده و آن هم ناپدید شدن در بزرگترین جنگل دنیا بود.
در ۲۰ آوریل سال ۱۹۲۵ فائوست به همراه پسربزرگش جک فائوست و دوستش رالیق ریمل به اعماق جنگل‌های آمازون رفت تا به عجایب ناشناخته آنجا پی ببرد.

آنها در پی شهری گم شده بودند که نام آن را z گذاشتند. اما آنها هیچ‌گاه بازنگشتند تا اطلاعاتی در مورد شهر تازه کشف‌شده به جهانیان بدهند. آخرین جایی که مردم آنها را دیده‌ بودند شهری نزدیک جنگل به نام کالاپالوس بود.

فرضیه‌های زیادی در مورد گم شدن آنها ارائه شد و قوی‌ترین فرضیه کشته شدن این سه نفر به دست بومیان منطقه بود. اما هربار مقداری از وسایل آنها در گوشه‌وکناری از جنگل پیدا می‌شد. برای مثال در سال ۱۹۲۷ پلاک‌های آنها توسط افراد محلی پیدا شد و در سال ۱۹۳۳، قطب‌نمایی که در تمام سفرهای فائوست همراهش بود و هیچ‌گاه از خود جدا نمی‌کرد یافت شد.

اما این پایان ماجرا نبود، نکته‌ای که در مورد این داستان خیلی عجیب است، ناپدید شدن افراد گروه‌هایی است که برای پیدا کردن آنها به اعماق جنگل‌های آمازون رفته بودند که شمار این افراد به بیش از ۱۰۰ نفر می‌رسد. در سال ۱۹۵۱ تعدادی اسکلت در جنگل‌های آمازون پیدا شد که محققان احتمال دادند مربوط به فائوست و افرادش باشد اما پس از انجام آزمایش دی‌ان‌ای این فرضیه رد شد.

در سال ۲۰۰۵ یک نویسنده نیویورکی به نام دیوید گران درصدد پیدا کردن شهری برآمد که فائوست به خاطر آن جانش را از دست داده بود. اولین کاری که او برای گشودن این راز سر به مهر انجام داد، رفتن به دهکده‌ای بود که آنها برای آخرین بار آن‌جا دیده شده بودند، یعنی کالاپالوس. او توانست اطلاعات باارزشی از افراد بسیار پیر و قدیمی این منطقه به دست آورد.

به گفته آنها بعد از گذشت مدتی پس از اینکه فائوست از آن‌جا حرکت کرد در میان جنگل، دودی شدید به نظر می‌رسد و به همین خاطر احتمال اینکه آنها به دست قبیله آدمخوارها کشته شده باشند بسیار زیاد است. وقتی دیوید به نیویورک بازگشت کتابی به نام تمدن گمشده شهر z نوشت که تمام داستان فائوست و فرضیه‌های گم شدن او و گروهش در آن ذکر شده بود.

در اولین سفری که فائوست به جنگل‌های آمازون داشت، با موجودی عظیم‌الجثه در رودخانه آمازون مواجه شده بود و آن موجود چیزی نبود جز یک آناکوندای غول‌پیکر.

او در یادداشت‌های خود ذکر کرده بود؛ «این موجود سری مثلثی و بدنی پهن و بلند داشت که به آرمی دور قایق ما می‌چرخید و هر لحظه ممکن بود که قایق ما را واژگون کند. من در یک حرکت سریع‌ اسلحه‌ام را پشت حیوان گرفته و شلیک کردم و او به سرعت از ناظر ناپدید شد.» به گفته فائوست قطر بدن این مار به ۵۰ سانتی‌متر و طول آن به ۱۹ متر می‌رسید.

نجات‌یافتگان آمازون

مادام ایزابل گودین یکی دیگر از افرادی بود که به جنگل‌های آمازون سفر کرد و داستانی جاودانه از خود به جای گذاشت. همسر ایزابل، جین گودین یکی از افراد تیم تحقیقاتی علمی فرانسه بود.

او در سال ۱۷۵۰ برای انجام یکسری تحقیقات به جنگل‌های آمازون اعزام شد؛ این زمانی بود که او تازه با ایزابل ازدواج کرده و او باردار بود. به همین خاطر مجبور شد تا ایزابل را نیز همراه خود ببرد اما او را در یکی از نزدیک‌ترین شهرهای جنگلی به نام کویتو گذاشت تا خودش به تنهایی به جنگل برود.

ایزابل تا سال ۱۷۶۵ با امیدف چشم انتظار بازگشت شوهرش بود اما هیچ خبری از جین نشد و به همین دلیل ایزابل نامه‌ای به دولت برزیل نوشته و از آنها درخواست کمک کرد تا بلکه بتوانند ردی از شوهرش پیدا کنند.

برزیل درخواست کمک او را قبول کرده و تیمی تحقیقاتی را با او با این سفر فرستاد. آنها سفر دریای خود را آغاز کردند اما تمام افرادی که با او در این سفر همراه شده بودند بر اثر حمله خفاش‌های خون‌آشام، مالاریا و نیش‌ مارهای عظیم‌الجثه آمازونی جان خود را از دست دادند.

در این زمان ایزابل تنها و مستاصل به راه خود ادامه داد تا اینکه به یکی از قبایل بومی برخورد؛ در این هنگام از شدت ضعف و خستگی از هوش رفت. بومیان ایزابل را برای درمان به یکی از معابد محلی بردند تا سلامتش را دوباره بازیابد و بتواند به سفر خود ادامه دهد.

این قبیله به ایزابل لباس و غذا دادند و توشه سفرش را آماده کردند و ایزابل به راه خود ادامه داد. این سفر ۴ سال به طول انجامید تا اینکه در سال ۱۷۶۹ و در میان جنگل، عجیب‌ترین اتفاق زندگی‌اش به وقوع پیوست. او در میان یکی از قبایل آمازونی، شوهرش را پیدا کرد.

جین به خاطر حادثه شدیدی که در میاه راه برایش به وجود آمده بود حافظه خود را از دست داده بود و به همین خاطر با یکی از قبایل زندگی می‌کرد اما با دیدن ایزابل و کمک‌های او توانست دوباره حافظه خود را به دست آورد.
آنها پس از تقریباً ۲۰ سال دوری، با هم به پاریس بازگشته و زندگی جدیدی را آغاز کردند. در طول سال‌هایی که این زوج در جنگل‌های آمازون سرگردان بودند، با اتفاقات عجیبی برخورد کرده بودند.

آنها در یادداشت‌های خود خاطراتشان را نوشته بودند، از جمله فرار از دست حیوانات عجیب و عظیم‌الجثه و همچنین پنهان شدن از دست قبایل آدمخوار و گذراندن شب در جنگل‌هایی با حشرات خطرناک و خوردن گوشت شکار، مطالبی بود که در خاطرات آنها اشاره شده بود. جین در سال ۱۷۹۲ از دنیا رفت و ایزابل نیز که دیگر طاقت دوری او را نداشت، چند ماه پس از شوهرش از دنیا رفت.

از دیگر گمشدگان جنگل‌های آمازون، یوسی گیسبرگ بود که در سال ۱۹۸۱ برای انجام یکسری تحقیقات از طرف ارتش انگلستان به آمریکای جنوبی فرستاده شد. یوسی به مدت سه هفته در این جنگل مخوف گم شده بود ولی به طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافت و توانست با تجربیات جذاب ولی ترسناک به لندن بازگردد.

او پس از بازگشت کتابی از خاطرات خود در آمازون منتشر کرد و نام آن را «گمشده در جنگل» گذاشت. یوسی خاطرات خود را این‌گونه بیان می‌کند: «من در آن زمان تنها ۲۲ سال داشتم و عاشق هیجان و ماجراجویی بودم. وقتی به بولیوی رسیدم، از مردم منطقه داستان‌های عجیب و غریب زیادی راجع به جنگل‌های مرموز آمازون شنیدم و این کنجکاوی دلیل اصلی سفر من به آمازون بود.»

یوسی در این سفر با ماجراجوی دیگری به نام مارکوس آشنا شد و با هم این سفر را آغاز کردند. مارکوس که قبلاً نیز بارها به آمازون رفته بود، از داستان‌های خود برای یوسی تعریف کرد و او هر چه بیشتر برای سفر راغب می‌شد. در راه با افراد دیگری به نام‌های کوین و کارل آشنا شدند و به این ترتیب یک گروه تشکیل دادند. اما آنها خبر نداشتند که کنجکاوی بیش از حد می‌تواند برایشان ایجاد دردسر کند.

آنها با شجاعت تمام به اعماق جنگل رفتند، بدون اینکه برای پیدا کردن راه بازگشت برای خود نشانه‌ای بگذارند و همین باعث شد تا راهشان را گم کنند و فقط در جنگل دور خود بچرخند. کم‌کم آب و آذوقه‌ای که همراه آورده بودند، تمام شد و آنها مجبور شدند برای سیر کردن شکم خود، شکار کنند و چون هیچ‌کدام شکارچی ماهری نبودند، تنها می‌توانستند میمون‌ها را شکار کنند.

پس از چند روز سرگردانی آنها بالاخره رودخانه آمازون را پیدا کردند و چون می‌دانستند این رودخانه از شهرهای زیادی می‌گذرد، به فکر ساختن بلمی برای رد شدن از رودخانه افتادند. یوسی در ادامه داستان خود می‌گوید: «می‌دانستیم که این کار ریسک بزرگی است اما برای رهایی از این مخمصه، مجبور به پذیرفتن این ریسک بودیم.

پشه‌های وحشتی تمام بدنمان را گزیده بودند و به خاطر خوردن گوشت میمون بیمار شده بودیم. کوین بسیار بیمار بود و ما احتمال می‌دادیم مالاریا گرفته باشد. این بلم آخرین امید ما برای بازگشت بود. می‌دانستیم خطرات بسیاری در مسیر رودخانه خواهیم داشت که از جمله آنها آبشارهای فراوان و پرخطر رودخانه آمازون و حیواناتی بود که در این رودخانه زندگی می‌کردند.»

اما این بلم فکر خوبی برای نجات نبود و به خاطر نداشتن امکانات کامل برای ساخت بلم، آنها نتوانسته بودند آن را محکم بسازند. قایق تنها پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه حرکت در رودخانه شکسته شد دو آنها داخل آب افتادند. عمق رودخانه آنقدر زیاد بود که به زحمت و با کمک تکه چوب‌های قایق، تنها سر خود را بیرون از آب نگه داشته بودند تا بتوانند نفس بکشند. آنها تمام مسیر را با جریان آب طی کرده و تقریباً با تمام موانعی که در راه بود، برخورد کردند تا اینکه بالاخره زخمی و سرگردان به ساحل رسیدند ولی به خاطر تشنگی و صدمات شدید تا ساعت‌ها از هوش رفته بودند.

این چهار نفر تازه به هوش آمده و برای خود آتشی روشن کرده بودند و فکر می‌کردند بالاخره همه‌چیز تمام شده و نجات یافته‌اند که ناگهان یک یوزپلنگ را در مقابل خود دیدند اما این بار بخت با آنها یار بود زیرا یوزپلنگ گرسنه نبوده و مارکوس توانست با استفاده از یک تکه آتش او را ترسانده و فراری دهد. آنها شب و روز به مسیر خود ادامه دادند ولی گویا مشکلات دست‌بردار نبودند. این بار کارل ناگهان در یک باتلاق افتاد و با هر حرکت، بیشتر در آن فرو می‌رفت. یوسی و مارکوس برای بیرون کشیدن کارل بسیار تلاش کردند اما بی‌نتیجه بود و او در باتلاق غرب شد.

مارکوس، کوین و یوسی به راه خود بدون کارل ادامه دادند. آنها بسیار خسته و بیمار بودند و تنها پوست و استخوانشان باقی مانده بود. درست زمانی که آنها دیگر هیچ امیدی به زنده ماندن نداشتند، با یک قبیله سرخ‌پوست برخورد کردند. مارکوس در مورد این قبیله می‌گوید: «در ابتدا ما از این قبیله ترسیدیم و فرار کردیم زیرا فکر می‌کردیم آنها ما را خواهند کشت اما افراد این قبیله تنها قصد کمک داشتند. آنها زخم‌های ما را مداوا کردند و به ما غذا دادند و ما دوباره به مسیر خود ادامه دادیم.»

در میانه راه مارکوس، یوسی و کوین را گم کرد و دیگر موفق به پیدا کردن آنها نشد. یوسی و کوین از راهی که افراد قبیله نشان داده بودند، به سن‌خوزه رسیدند اما مارکوس هیچ‌گاه پیدا نشد و حتی تیم تحقیق نیز هیچ ردی از او پیدا نکردند. اکنون یوسی و کوین دوستان بسیار صمیمی هستند و از این سفر به عنوان وحشتناک‌ترین و عجیب‌ترین تجربه زندگی خود یاد می‌کنند.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : جمعه 10 تير 1390
اطلاعات جالب از 10 مكان فوق محرمانه جهان!
اطلاعات جالب از 10 مكان فوق محرمانه جهان!
در جهان اماكن زیادی وجود دارند كه به دلایل امنیتی، علمی، جاسوسی و غیره ورود به آنها برای عموم كاملا ممنوع بوده و شاید برخی از این اماكن تنها اجازه بازدید بخش كوچكی كه بی اهمیت تلقی می شود را به عموم بدهند تا از این طریق كنجكاوی افراد را ارضا كنند. این گزارش نگاهی كوتاه دارد به ده مكان فوق محرمانه جهان.
 
1-منظره مجتمع وزارت دفاع آمریكا واقع در آرلینگتون در ایالت ویرجینیا كه به شكل هندسی 5 ضلعی ساخته شده و به همین دلیل به آن پنتاگون می‌گویند. این مجتمع از لحاظ امنیتی و حفاظتی تحت مراقبت بسیار شدید قرار داشته و انواع و اقسام تجهیزات حفاظتی در آن نصب شده‌اند. تنها بخش كوچكی از قسمت اداری آن به روی افراد عادی باز است.
   
2-منظره هوایی دولت شهر واتیكان كه در قسمت بالای عكس تصویر كتابخانه مشهور واتیكان مشخص است. كتابخانه واتیكان یكی از محرمانه‌ترین اماكن جهان به شمار رفته و ورود به آن برای عموم ممنوع است. تنها افراد نادری قادر هستند به داخل این كتابخانه كه برای كتاب‌ها و دستنوشته‌هایش در كلیه ادوار و نیز نوشته‌های ممنوعه شهرت دارد، وارد شوند.
 
3-منظره هوایی كمپ آموزشی FBI یا دفتر تحقیقات فدرال كه به آكادمی FBI مشهور است. در این كمپ ماموران جدید این سازمان آموزش دیده و محل آن در شهر كوچك كوانتیكو در ایالت ویرجینیا واقع است.
 
4-منظره هوایی نیروگاه هسته‌ای فلامانویل در غرب شهر شربورگ فرانسه و در حاشیه دریای مانش. تنها تعداد بسیار اندكی از افراد می‌توانند از رازهای این نیروگاه اتمی كه به عنوان منطقه ممنوعه دائمی ثبت شده و بنابراین پرواز برفراز آن نیز ممنوع است، آگاه شوند. این تصویر توسط یك ماهواره گرفته شده است.
 
5-این دشت عجیب مملو از آنتن و گیرنده‌های بشقابی یكی از مرموزترین اماكن جهان محسوب می‌شود. در سایت منویت هیل در بریتانیا ایستگاه شبكه شنود جهانی اشلون واقع شده است.
 
6-تصویر ساختمان «واكسهال كراوس» محل سرویس‌های مخفی ملكه در حاشیه رودخانه تایمز در شهر لندن كه شبیه یك قلعه معاصر است. در این ساختمان سرویس‌های جاسوسی انگلستان از جمله MI5 كه مسئول امنیت داخلی است و MI6 كه مسئول جاسوسی خارجی و مبارزه ضد تروریستی است، واقع شده است.
 
7-منظره هوایی ZONE 51 (ناحیه 51) این منطقه نویسندگان داستان‌های علمی تخیلی را به رویا فرو می‌برد. ZONE 51 یك پایگاه نیروی هوایی آمریكا واقع در صحرای نوادا است كه براساس شایعات محل آزمایشات بر روی موجودات فرازمینی است. در پایین عكس تاسیسات نظامی و در قسمت سفید منطقه ممنوعه آن قرار دارد. ZONE 51 از سال 1954 به روی همه اشخاص ممنوع بوده و پلیس داخلی آن افراد كنجكاو را تا فاصله 40 كیلومتری پیرامون آن بازداشت می كنند.
 
8-منظره هوایی مقر اینترپل، پلیس بین‌الملل در شهر لیون فرانسه كه ورود به آن برای عموم ممنوع است. تنها اعضای اینترپل و یا سران كشورها قادر هستند وارد این مكان شوند.
 
9-تصویر هوایی پایگاه یونگبیون در كره شمالی كه توسط ماهواره‌ها گرفته شده است. كره شمالی نخستین آزمایش هسته‌ای خود را در روز 9 اكتبر 2006 در این پایگاه انجام داد. علاوه بر تاسیسات هسته‌ای یك كارخانه شیمیایی آزمایشگاه‌ها منطقه غنی‌سازی سوخت هسته‌ای و یك راكتور 5 مگابایتی اتمی نیز در یونگبیون مستقر هستند.
 
10-كمپ دیوید در میان یك منطقه مرتفع جنگلی كوهستانی در كوه كاتوكتین قرار دارد. این یك پایگاه نظامی آمریكایی است كه در ایالت مریلند واقع شده و بسیار تحت مراقبت قرار دارد. كمپ دیوید از سال 1942 محل گذراندن تعطیلات خصوصی رؤسای جمهور آمریكا است.

|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : جمعه 10 تير 1390
عکس : تعدادی از " ترین های " دنیا
 
 

 
 طویلترین پل ارتباطی دنیا با طول 32/5 کیلومتر در چین

 


 

بزرگترین قصر دنیا در رومانی
 


 
 
بزرگترين دستگاه حفر کانال و راهسازي دنیا در آلمان
 


 

 
بزرگترین تالار دنیا در ژاپن با ظرفیت داخلی 18 هزار نفر
 


 

 
بزرگترین اتوبوس دنیا با گنجایش 170 مسافر
 


 

 
بلندترین مجسمه دنیا – مجسمه مسیح - در برزیل
 

 


بزرگترین مرکز خرید دنیا در چین
 

|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : جمعه 10 تير 1390
كشف يك موجود عجيب الخلقه
  موجود عجیب الخلقه

 

كشف لاشه يك حيوان عجيب آبزي در سواحل نيويورك باعث تعجب دانشمندان شد.

بر اساس اين گزارش به نقل از ديلي تلگراف، اين موجود وحشتناك احتمالا قرنها در قعر اقيانوسها زندگي كرده است.
محققين مي گويند: هيچ انساني تا به حال نظير اين موجود را نديده است.

گفتني است لاشه اين حيوان عجيب ماه گذشته در سواحل نيويورك يافته شده بود.

اين حيوان بدني بدون مو و پوستي چرم مانند با دندانهايي تيز و چيزي شبيه يك منقار دارد.


|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : جمعه 10 تير 1390
راز پوست زیبای هالیوودیها در چیست؟
  شاید این نکته که ستارگان هالیوودی از بالا رفتن سن و از دست دادن طراوت پوست خود ترسی ندارند سوال برانگیز باشد. و خواهان دانستن راز زیبایی پوست آنها باشیم. ما در اینجا این یکی ازاین رازها را با شما در میان می‌گذاریم.

 

بوتاکس چيست؟

بوتاکس نام اختصاری سم بوتولینیوم است. این سم قوی از یک نوع باکتری با نام کلوستیریدیوم بوتولینیوم ترشح می‌شود. تزریق مقدار کمی از این ماده به طور مستقیم در ماهیچه، فعالیت ماهیچه را کم کرده و خطوطی را که در نتیجه پرکاری آن روی صورت به وجود می‌آید، از بین می‌برد. درنتیجه صورت جوان‌تر، صاف‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد. بوتاکس در سال 1895 کشف شد و برای اولین بار در سال 1980 در علم پزشکی هنگام آزمایش تاثیرات آن بر رفع گرفتگی عضلات گردن مورد استفاده گرفت.

چه نوع چروک‌ها‌یی توسط بوتاکس برطرف ميشود؟

چروکهای صورت به دودسته تقسیم میشوند:

چروك‌های استاتیك :که در حالت استراحت پوست، بر روی آن مشاهده می‌شوند. این چروك‌ها عمدتاً معلول عوامل مضر و آسیب‌رسان خارجی نظیر آفتاب هستند و در نتیجه تغییر بافت اصلی پوست ایجاد می‌شوند. به همین دلیل به درمان با تركیبات اسیدهای میوه و AHA، روش لایه‌برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن و لیزردرمانی برای نوسازی پوست به‌ خوبی پاسخ می‌دهند.

چروك‌های دینامیك : که در نتیجه فعالیت زیاد عضلانی در ناحیه صورت پدیدار می‌شوند و عمدتاً ناشی از عادت‌های غلط و عوامل آسیب‌رسان داخلی هستند. این چروك‌ها معمولاً در یك‌سوم فوقانی صورت مشاهده می‌شوند.

چروك‌های شعاعی اطراف چشم‌ها موسوم به چروك‌های پاكلاغی یا پنجه‌كلاغی، چروك‌های افقی پیشانی و چروك‌های اخم ناحیه میانی صورت از این نوع هستند. چروك‌های دینامیك معمولاً از چروك‌های استاتیك عمیق‌ترند و به‌خوبی به درمان با تزریق ماده بوتولینوم پاسخ می‌دهند. استفاده از ماده بوتولینوم، روشی انتخابی و مطمئن برای كاهش چروك‌های دینامیك دور چشم، چروك‌های افقی پیشانی و چروك‌های اخم صورت است.

بوتاکس چگونه عمل می‌کند؟

وقتی فردی به دلیل ناراحت بودن از به وجود آمدن چین و چروک و خطوط روی صورتش به پزشک مراجعه می‌کند، برحسب وضعیت پوستش، درمان‌های متفاوتی از جمله بوتاکس به او پیشنهاد می‌شود. این نوع درمان در کلینیک‌ها و مراکز پزشکی انجام می‌شود. مقدار کمی از بوتاکس توسط سوزن ظريف به داخل عضلات زير چروک تزريق ميشود، اين باعث غير فعال شدن عضله توليد کننده چين ميشود و نتيجتاً چروک فعال محو ميشود. برای همين بوتاکس برای برطرف کردن چين اخم (بين دو ابرو)،خطوط پيشانی و خطوط دور چشم بسيار عالی عمل ميکند.

آيا تزريق بوتاکس درد دارد؟

با استفاده از بيحسی موضعی يا کمپرس يخ به مدت چند دقيقه محل تزريق تقريبا بيحس ميشود بنابراين بيمار موقع تزريق فقط سوزش مختصری احساس ميکند. بعد از تزريق هم با گذاشتن کمپرس يخ درد بيمار کاهش ميابد. همچنین برای اثر بخشی بیشتر آن به بیمار توصیه می گردد تا با عضلات صورت بازی کند (اخم کند و باز کند ولی هرگزمحل را ماساژ ندهد )

آیا تزریق بوتاکس عوارض دارد؟

بوتاکس روشی كم‌عارضه است و عوارض مطرح‌شده برای آن نادر، جزئی و گذرا هستند. از عارضه‌های بی‌اهمیت و گذرای بعد از تزریق می‌توان به قرمزی محل تزریق، ورم موضع، خون مردگی به خصوص در نواحی دور چشم، درد محل تزریق، سردردی كه ممكن است تا 3 ساعت طول بكشد، تهوع مختصر، ضعف عمومی و خارش اشاره كرد. بعضی عوارض احتمالی دیررس كه اهمیت بیشتری دارند نظیر دوبینی، افتادگی پلك و ابرو نیز مطرح هستند. البته این احتمال وجود دارد که بوتاکس به اشتباه به ماهیچه‌های کناری تزریق شود یا حتی در اثر تزریق عمیق روی آنها تاثیر بگذارد. تزریق بوتاکس به ماهیچه بالا برنده پلک موجب افتادگی کامل یا بخشی از پلک به مدت شش تا هشت هفته می‌شود. از جمله تاثیرات ثانویه تزریق بوتاکس می‌توان به خشکی موقتی چشم، اشک، تورم پلک، خطای دید، التهاب قرنیه، هماتوم یا تراوش و تجمع موضعی خون که به زودی منعقد می‌شود، دردهای موقتی و سوزش خفیف اشاره کرد.

توجه داشته باشید كه در صورت بروز ورم شدید در ناحیه تزریق ماده، خونمردگی وسیع و نیز مشاهده افتادگی در پلك و ابرو باید پزشك را از آنها مطلع كرد.

هم اکنون بوتاکس در آمریکا روشی است که بیشترین استفاده از آن برای زیبا‌سازی صورت می شود. و هنرپیشه های هالیودی بیشترین مصرف کنندگان این ماده می‌باشند.

چند بار باید تزریق را تکرار کرد؟

تزريق بوتاکس روش سريع و موثر برای رفع چروک است. مدت تزريق بوتاکس بين 20 - 10 دقيقه است. شروع اثر بوتاکس بين7 ـ 4 روز است. مزيت ديگر اين روش برگشت سريع به سر کار است. اثرات تزريق بوتاکس بسته به تعداد تزريق قبلی بين 6 - 4 ماه طول ميکشد.

تزریق دوم معمولاً 3 تا 4 ماه بعد از نوبت اول و تزریق سوم 12 ماه بعد از اولین تزریق، با هدف دوام حالت فلجی عضلات صورت و صاف ماندن پوست و ایجاد عادت اجتناب از حالات تولیدكننده چروك، انجام می‌شود. پس از چند نوبت تزریق به فرد آموزش داده می‌شود تا در صورت مشاهده برگشت انقباضات و چروك‌های قبلی، برای تزریق مجدد مراجعه نماید.

چه کسی کانديد مناسب برای تزريق بوتاکس است؟

هر کسی که خواهان اين است که چهره جوان‌تر و کم چروک‌تری داشته باشد کانديد مناسبی برای تزريق است.

در چه کسانی نباید تزريق بوتاکس انجام شود؟

زنان باردار، زنان شیرده، كودكان زیر دوازده سال، افرادی كه از تزریق ماده انتظارات غیرواقعی دارند، بیمارانی كه ثبات روانی ندارند، افراد با سابقه حساسیت نسبت به هركدام از اجزای دارو، افراد با سابقه بیماری‌های عصبی ‌ـ ‌عضلانی مانند میاستنی‌گراو و ام‌اس، كسانی كه تحت درمان با داروهای آنتی‌بیوتیكی نظیر جنتامایسین قرار دارند و نیز مصرف‌كنندگان گروهی از داروهای قلبی نمی توانند ازاین ماده استفاده کنند.


|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : جمعه 10 تير 1390
حافظه خود را تقويت كنيد
 

جام جم آنلاين: آيا شما هم جزو افراد فراموشكار هستيد؟ آيا مي‌توانيد نام عناصر درس شيمي را به ياد آوريد. يا اين كه تاريخ اولين برخورد با همسرتان را به خاطر مي‌آوريد؟ مسلما خير. اين به دليل آن است كه حافظه به صورت انتخابي عمل مي‌كند.
برخي از مسائل را به دليل اهميت بيشتر آسان‌تر از بقيه به ذهن مي‌سپاريم. اما مغز قابليت به خاطر سپردن هر موضوعي را دارد و فقط به كمي تمرين و ممارست نياز است. در زير شما را با روش‌هاي بهبود حافظه آشنا خواهيم كرد.

مساله: به جاي پرداختن و وارد شدن به مطالب پيچيده روان‌شناسي در زمينه حافظه كوتاه مدت و بلندمدت بياييد فقط قرار بگذاريم ديگر مسائلي كه نبايد فراموش مي‌كرديم را از قلم نيندازيم. براي مثال هر كسي، شايد به غير از معلم شيمي، شما را به خاطر به ياد نياوردن فرمول يك ماده خاص خواهد بخشيد.

با اين حال ممكن است هنگامي كه در تختخواب خود دراز كشيده‌ايد، به دليل به خاطر نياوردن تلفن دوست صميمي‌تان كلافه و پريشان شويد. در زير مواردي را كه بايد سعي در به ذهن سپردن آنها نماييد، آورده شده است: اسامي، شماره‌هاي تلفن، قيافه‌ها، كارها، قرارهاي ملاقات، تاريخ‌هاي تولد، گفتگوها و حقايق.

به ياد نياوردن موارد فوق معمولا نتيجه توجه نداشتن به اندازه كافي است. اگر برايتان مهم بود، هيچ‌گاه فراموش نمي‌كرديد. بار ديگر كمي بيشتر سعي و دقت كنيد و ببينيد تا چه اندازه بيشتر موفق خواهيد شد. همچنين مشخص كنيد كه كدام حافظه را داريد. بصري يا سمعي. وقتي پاسخ اين سوال معلوم شد، در موقعيتي بهتر براي بهبود حافظه خود قرار خواهيد گرفت.

در اين قسمت نكات مهمي براي بهبود مهارت‌هاي به ذهن سپردن مسائل آمده است:
فعال باشيد

اين درباره هر چيزي بايد اعمال شود. هنگامي كه در حال شنيدن، تفكر و مطالعه هستيد، سعي كنيد از مطالبي كه فرد ديگري به شما گفته، نكته‌برداري كنيد. اگر بي‌حال و غيرفعال باشيد، مغزتان دچار كندي و تعلل خواهد شد و اگر براي فعال بودن تلاش كنيد، ذهنتان آنچه را كه مي‌بيند و مي‌شنود را ثبت نموده و راحت‌تر مي‌توانيد آن را به خاطر بسپاريد.

تمركز كنيد

به جزييات دقت كنيد. در طول روز چيزهاي بسيار زيادي را مي‌شنويم اما تنها آنهايي را به ياد مي‌آوريم كه برايمان اهميت داشته باشد. مسائل مورد اهميت خود را گسترش دهيد تا بيشتر بتوانيد آنها را به ذهن بسپاريد. يك روش خوب اين است كه همه چيز را حياتي فرض كنيد. وانمود كنيد كه يك كارآگاه جنايي هستيد و هرآنچه در اطراف شما در حال اتفاق افتادن است، اهميت دارد.

پيوستگي ايجاد كنيد: بين انچه مي‌خواهيد به ياد بسپاريد و آنچه از پيش در ذهن داريد، ارتباط به وجود آوريد. اين ارتباط مي‌تواند يك رنگ، يك عدد يا يك كلمه هم‌قافيه باشد. براي به‌خاطر داشتن نقشي از چيزهاي مختلف، تصاويري كه هم‌قافيه با اعداد هستند را براي خود مجسم كنيد. همچنين مي‌توانيد از كلمات مخفف و تركيب اسامي يا متصل نمودن اول حروف كلمات (مانند حروف ابجد) استفاده كنيد.

تكرار كنيد

روش تنبيه معلم مدرسه‌تان را به ياد داريد؟ هرگاه فردي دچار خطايي مي‌شد، مجبورش مي‌كرد چندين و چند بار مطلبي را بنويسد. تكرار براي به ذهن سپردن موضوعات كمك كرده و باعث حك‌شدن افكار در مغزتان مي‌شود. هرگاه فردي را ملاقات مي‌كنيد اسم او را در ذهن خود تكرار كنيد. وقتي كسي شماره تلفنش را به شما مي‌دهد، چندين‌بار آن را روي كاغذ بنويسيد و با صداي بلند تكرار كنيد. اگر مي‌خواهيد مطلبي را حفظ كنيد، كافي است آن را چندين‌بار روي تكه‌اي كاغذ بنويسيد.

اسامي را به هم ربط دهيد

وقتي با كسي كه با او قبلا آشنا شده‌ايد، اما اكنون اسمش را به ياد نمي‌آوريد، برخورد مي‌كنيد، دچار آشفتگي مي‌شويد. مشكل را مي‌توانيد با مرتبط‌كردن آن اشخاص با كسي كه به آنها شباهت دارد يا با واژه‌اي كه با يكي از خصوصيات شخصيتي آنها نزديك است، حل كنيد. با اسامي آنها بازي كنيد و يك تصوير خيالي از آنها در ذهن خود مجسم نمائيد. براي به يادآوردن اسم فردي مي‌توانيد حروف الفبا را از ابتدا بازگو كنيد تا اين‌كه به حرف ابتداي اسم او برسيد. حتما با اين كار اسم را به خاطر خواهيد آورد.

تصويري با مفهوم ايجاد كنيد

از هر آنچه مي‌خواهيد به خاطر بسپاريد، تصويري خيالي در ذهن ايجاد كنيد. موضوعي را در ذهن خود تصور نماييد تا بتوانيد همه چيز را به صورتي واضح مشاهده كنيد. وقتي چيزي را فراموش كرديد، اين تصوير را مجسم كنيد تا مغزتان اطلاعات از دست رفته را بازيابي نمايد.

رهنمودهاي همه‌منظوره‌

عمل كردن به اين نكات باعث مي‌شود ذهني خلاق‌تر نسبت به گذشته داشته باشيد.

از اطلاعات لذت ببريد

ما هميشه موضوعاتي را در خاطرمان نگاه مي‌داريم كه به آنها علاقه‌مند هستيم، اگر از رياضيات متنفر هستيد، حفظ كردن فرمول‌ها و تئوري‌هاي پيچيده برايتان بسيار سخت خواهد بود. اما اگر يك فرضيه رياضي را به صورت كامل مطالعه كنيد و با مصائب و سختي‌هاي فردي كه آن فرضيه را مطرح و عمر خود را براي اثبات آن صرف كرده آشنا شويد، يه موضوع علاقه‌مند مي‌شويد و به خاطر سپردن آن بي‌ دردسر و آسان خواهد شد. همين مطلب در خصوص مسائل ديگر نيز صادق است حتما دليلي وجود دارد كه به يادآوردن شماره تلفن رستوران مورد علاقه‌تان آسان‌تر از شماره تلفن مطب دندانپزشك شماست.

وقت بگذاريد

حافظه به صورت لحظه‌اي و آني عمل نمي‌كند. براي هضم و درك اطلاعات بايد وقت كافي صرف كنيد. البته به خاطر سپردن بعضي چيزها سريع‌تر از بعضي ديگر انجام مي‌گيرد. اما هيچ وقت خودتان را به دليل كند بودن سرزنش نكنيد. وقتي سعي در حفظ كردن چيزي داريد، سطح انرژي خود را بالا نگاه داريد و به صورتي موثر تمركز كنيد.

آرامش داشته باشيد

فشار رواني براي برخي از افراد مفيد است، اما اغلب وقتي ما از تنش‌ها رها هستيم، بهتر عمل مي‌كنيم. نفس عميق بكشيد و آرامش خود را حفظ كنيد. تمدد اعصاب باعث بالا رفتن سطح آگاهي و قابليت به خاطر سپردن در شما مي‌شود.

گزينشي عمل كنيد

محال است يك فرد همه مسائل اطراف خود را به ذهن بسپارد. شما بايد انتخاب‌گر باشيد، آنچه را كه مايل به نگهداري‌اش در حافظه هستيد، برگزيده و بقيه را فراموش كنيد. مغز شما مانند يك فايل مي‌ماند. بنابراين پرونده‌هاي غيرضروري را دور انداخته و فضا را براي نگهداري چيزهايي مهم‌تر آزاد بگذاريد.

مترجم:محمد بشیر

منبع: Readers digest


|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : جمعه 10 تير 1390
مرد مصری نام دختر خود را «فیس‌بوک» گذاشت!

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک‌تری، توئیتر نقش عمده‌ای در بروز انقلاب در کشور مصر داشت و فیس‌بوک نیز نقش عمده‌ای در پوشش اخبار و مسائل پیش روی مصر بعد از حسنی مبارک داشت.

 

روزنامه مصری الاهرام گزارش کرد که یک مرد ۲۰ ساله مصری به نام جمال ابراهیم بعد ازبدنیا آمدن فرزند دختر خود نام او را فیس بوک گذاشت.

facebook_babygirl

خانواده دختر و همچنین دوستان و بستگان ابراهیم همگی به دور این نوزاد متولد شده با نام کامل فیس‌بوک جمال ابراهیم جمع شده و او را نشانه آغاز عصر جدید مصر با فیس بوک عنوان می‌کنند که البته این کار که در نوع خود در جهان نادر است باعث وارد شدن شوک بزرگی به دنیای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دنیای عرب زبان شده است.

هر دو وب‌سایت توئیتربا ارسال هزاران توئیت و فیس بوک با داشتن ۳۲ هزار گروه فعال مصری نقش عمده ای در انتقال اخبار و تبادل اطلاعات در بین مردم مصر داشتند و جالب است بدانید که در کشور مصر در حدود ۵ میلیون شهروند دارای حساب فیس بوک هستند که در شمال آفریقا و خاورمیانه رکورددار به حساب می ایند و البته هنوز خبری رسمی در مورد تعداد کاربران توئیتر در این کشور مخابره نشده است.

این در حالی است که خبر می‌رسد دولت موقت نظامی کشور مصر و همچنین وزارت کشور مصر در فیس‌بوک با ایجاد گروه‌های مختلف کاربری در صدد ترمیم چهره خود در بین مردم مصر هستند و از اینجا می‌توان به نقش عظیم فیس بوک در بین برخی دولت‌ها و مردم جهان پی برد.


|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : چهار شنبه 8 تير 1390
اطلاعات عمومي درباره امام زمان ارواحنا فداه

1. امام زمان ارواحنا فداه همنام و هم كنيه جد بزرگوارشان حضرت رسول

اكرم(ص) هستند.

2. لقب ايشان مهدي و قائم است.

3. نان پدر بزرگوارشان امام حسن عسكري (ع) و نام مادر بزرگوارشان

مليكه-دختر يشوعا پسر قيصر پادشاه روم- معروف به "نرجس"  و ايشان از

طرف مادر به جناب شمعون وصي حضرت عيسي (ع) مي رسند و نسب

جناب شمعون (ع) به اسحاق ابن ابراهيم (ع) مي رسند بنابراين نسب

شريف امام زمان (عج) از طرف مادر به حضرت اسحاق و از طرف پدر به

حضرت ابراهيم (ع) مي رسد و مادر ايشان هم پيغمبر زاده هستند هم

پادشاه زاده هستند.

4. امام زمان (عج) در سحرگاه شب جمعه 15 ماه مبارك شعبان 256

هجري قمري در شهر سامراء متولد شده اند. "كه با حروف ابجد مطابق

نور است"

5. امام زمان (عج) در حدود 5 سالگي به امامت رسيده اند و دو نوع غيبت

به نا غيبت صغري و غيبت كبري داشته اند و در مدت غيبت صغري كه

تقريبا69  سال  طول كشيده است چهار نفر نماينده خاص به نام هاي

عثمان بن سعيد عمروي  ، محمد بن عثمان ، حسين ابن روح و علي بن

محمد سمري داشته اند و از اول غيبت كبري تا به حال نماينده خاص وجود

و تا زمان ظهور هم وجود ندارد و وظيفه شيعيان در تمام امور ديني و

سياسي و اجتماعي خود مراجعه به علما و فقهاء و مراجع بزرگوار تقليد

ايدهم الله تعالي مي باشد.

6. ابتدا امام زمان (عج) در شهر مكه در مسجد الحرام ظهور مي نمايند و

مدت كوتاهي در آنجا توقف نموده و بعد به مدينه منوره تشريف مي برند

و بعد از مدت كوتاهي به نجف اشرف و شهر كوفه مشرف مي شوند  و

شهر كوفه را پايگاه و مركز حكومت خود قرار مي دهند.

7. زره و عمامه و عصا و نعلين و انگشتر و شمشير حضرت رسول خدا(ص)

و قرآن و ذوالفقار حضرت امير المؤمنين (ع) و مصحف حضرت فاطمه (س)

همراه امام زمان (عج) است.

8. تورات و عصا و سنگ حضرت موسي و انجيل حضرت عيسي و زبور

حضرت داود و انگشتر حضرت سليمان و پيراهن حضرت يوسف و صحف

حضرت ابراهيم (ع) و هرچه از هر پيغمبر و امامي به ارث رسيده همراه

امام زمان ارواحنا فداه مي باشد.

9. امام زمان (عج) تمام معجزات همه پيغمبران و امامان (ع) را دارا

هستند.

شمائل امام زمان (عج)

1. شبيه ترين مردم به جدشان رسول خدا (ص) هستند.

2. به هيبت انسان چهل ساله با كمتر ظهور مي فرمايند.

3. مربوع القامه "چهارشانه" و رشيد هستند.

4. موي سر و صورتشان مشكي و ابروها باريك و كشيده و چشمها

درشت و دندانها سفيد و پيشاني گشاده و روشن و طرف راست صورت

يك خال سياه و صورتشان نوراني و از زيباترين مردم مي باشند.

5. بر بازوي راستشان اين دو ايه نوشته شده:" جاء الحَقُ وَ زَهَقَ الباطِلَ

اِنّ الباطِلَ كانَ زهُوقاً_ وَ تَمّت كلِمَة رَبِّكَ صِدْقاً وَعَدْلاً لا مُبدِِِّلَ لِكلماتِهِ وَ

هوَ السّميعُ العَليمُ "اسري-81 و انعام-115"

6. امام زمان (عج) چنان قوي و نيرومند هستند كه اگر اراده كنند بزرگترين

درخت روي زمين را از جا خواهند كند.


|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : چهار شنبه 8 تير 1390
راز های نهفته در شاهنامه فردوسی از طب سنتی

نگه کن بدین گنبد تیز گرد --- که درمان ازویست و زویست درد

نام حكیم ابوالقاسم فردوسی و شاهنامه گرچه تداعی كننده ی سرگذشت شاهان، پهلوانان اساطیری و تاریخی است، در عین حال این شاهكار حماسی، ادبی فارسی دارای مضامین فلسفی، اخلاقی، اجتماعی و دیگر مباحث از جمله نكات پزشكی است، نكاتی كه برای خوانندگان گرامی به ویژه پزشكان و علاقه مندان شاهنامه خالی از لطف نیست. البته تذكر این نكتهی بدیهی ضروریست كه اشارات پزشكی شاهنامه را با ویژگیهای دانش پزشكی عصر فردوسی و باورهای اساطیری موجود در آن عصر باید ارزیابی كرد، نكته ی دیگر اینكه برای پرهیز از اطاله ی بیشتر كلام، حتی المقدور سعی شده است موضوعهای بیست و یك گانه ی مقاله به اختصار بیان شود.

بعد از این مقدمه میپردازیم به اصل مطلب:

1ـ پیدایش هنر پزشكی در دوران پادشاهی جمشید
فردوسی در شرح پادشاهی جمشید به كاربرد عطرها و فرآورده های گیاهی به عنوان دارو و پیدایش صنعت طب چنین اشاره می كند:

دگر بوهای خوش آورد باز --- كه دارند مردم به بویش نیاز

چو بان و چو كافور و چون مشك ناب --- چو عود و چو عنبر چو روشن گلاب

پزشكی و درمان هر دردمند --- در تندرستی و راه گزند

كه « در تندرستی » با علم بهداشت و « راه گزند » با علم آسیب شناسی امروز قابل تطبیق است.


|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
:: ادامه مطلب
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : سه شنبه 7 تير 1390
آیا می دانید؟

آيا ميدانستي که متوسط عمر مردان در ايران شصت و دو سال چهار ماه و براى زنان شصت و سه سال و دو ماه ميباشد.
آيا ميدانستي سالانه يک ميليون و دويست هزار نفر جان خود را در سوانح رانندگي از دست ميدهند که تقريبا نود درصد آن در کشورهاى جهان سوم اتفاق ميافتد.
آيا ميدانستي که مگس و پشه بر روى برگ گل آفتاب گردان نمي نشيند و با سوزاندن برگهاى آن نه تنها حشرات بلکه موش و قورباغه نيز از آن محل فرار ميکند.
آيا ميدانستي که با نگاه کردن به گوش جانوران ميتوانيم پي به تخمگذار بودن و يا بچه زا بودن آنها ببريم، بدين صورت که تخمگذاران گوششان ناپيدا و بچه زايان گوششان نمايان است .
تنها مورد يک استثنا وجود دارد و آن نوعي افعي بچه زا است که گوشش دقيق پيدا نيست.
آيا ميدانستي مساحت استان خراسان 17 برابر کويت هست.آيا ميدانستي در هر 24 دقيقه در ايران، يک نفر به سبب تصادف رانندگى جان مى بازد.
آيا ميدانستي طراح پرچم کنوني ايتاليا ، ناپلءون بناپارت فرانسوى بوده است.
آيا ميدانستي که سالانه 4600 نوزاد در ايالات متحده امريکا به علت سيگار کشيدن مادرانشان از بين ميروند .
علت مرگ نوزادن در اکثر موارد عدم تکامل کليه ها تشخيص داده شده ، که اين خود ناشي از کندى رشد داخل رحمي جنين است.
آيا ميدانستي که حدودا" 29% کره زمين را خشکي تشکيل داده است.
آيا ميدانستي کانال سوءز در سال 1869 ميلادى ساخته شده است و طول آن به 162 کليومتر ميرسد.
آيا ميدانستي انجير خشک 6 برابر انجير تازى مغذى تر است.
آيا ميدانستي قله دماوند بىست و سومين قله بلند جهان است.
آيا ميدانستي سالانه 86 ميليون نفر به تعداد جمعيت جهان افزوده ميشود.
آيا ميدانستي که در فصل تابستان در کشورهاى اسکانديناوى چون سوءد و نروژ فقط يک ساعت خورشيد غروب ميکند و حتي در بعضي نقاط حتي يک ساعت هم غروب نميکند.
آيا ميدانستي مساحت درياچه خزر چهار برابر مساحت استان اصفهان ميباشد.
آيا ميدانستي که بيش از سه هزار نوع نعناع در جهان وجود دارد ولي تا کنون فقط هشتاد گياه آن را در کتاب هاي تغذيه و دارو سازي نام برده اند.
آيا ميدانستي که به طور متوسط نوزاداني که از مادران سيگارى متولد ميشوند 250 گرم کمتر وزن دارند و قدشان نيز کوتاهتر است.
آيا ميدانستي که استان کرمان که دومين استان وسيع ايران است ، بيش از دو برابر وسعت کشور بلغارستان مساحت دارد.
آيا ميدانستي که کلمه فارسي پرتقال ، پرتاگال است.
بعد نيست بدانيد که زادگاه اصلي پرتاگال کشور چين ميباشد و حدود صد و ده سال پيش به ايران وارد شد.
آيا ميدانستي که زنبورهاى عسل کندوى خود را با دقت يک دهم ميليمتر مي سازند ، آن از کرکهاى لامسه خود بعنوان وسيله اندازه گيرى استفاده ميکنند.آيا ميدانستي که تمام پرندگان تخم گذار روى سينه ، داراى حس لامسه هستند که با آن ميتوانند تعداد تخمهاى خود را شمارش کنند ، البته نه از طريق شمارش اعداد ، بلکه از طريق گونه اى احساس کمبود ، پرنده بلافاصله متوجه فقدان تخم ميشود.آيا ميدانستي که سرکه قديميترين اسيدى است که توسط مصريان در حدود سه هزار سال پيش کشف و شناخته شده است.آيا ميدانستي که پروتءين تخم مرغ از پروتءين گوشت و شير بيشتر است
يا ميدانستي که تحقيقات نشان داده است که وجود مقداري يون کلسيم در نيمه چپ بدن علت قرار گرفتن قلب نيمه از بدن است.


|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : سه شنبه 7 تير 1390
دانستنیهای جالب


سوسكها سريعترين جانوران 6 پا ميباشند. با سرعت يك متر در ثانيه.

-خرگوشها و طوطي ها بدون نياز به چرخاندن سر خود قادرند پشت سر خود را ببينند.

-كرگدنها قادرند سريعتر از انسانها بدوند.

-هيچ پنگوئني در قطب شمال وجود ندارد.

-مادر و همسر گراهام بل مخترع تلفن هر دو ناشنوا بوده اند.

-كانادا يك واژه هندي به معني “روستاي بزرگ” ميباشد.

-10 درصد وزن بدن انسان (بدون آب) را باكتريها تشكيل ميدهند.

-11 درصد جمعيت جهان را چپ دستان تشكيل ميدهند.

-از هر 10 نفر، يك نفر در سراسر جهان در جزيره زندگي ميكند.

-98 درصد وزن آب از اكسيژن تشكيل يافته است.

-يك اسب در طول يك سال 7 برابر وزن بدن خود غذا مصرف ميكند.

-رشد دندانهاي سگ آبي هيچگاه متوقف نميگردد.

-قلب والها تنها 9 بار در دقيقه ميتپد.

-چيتا قادر است در حداكثر سرعت خود گامهايي به طول 8 متر بر دارد.

-شمپانزه ها قادرند مقابل آينه چهره خود را تشخيص دهند اما ميمونها نميتوانند.

-عمر سنجاقكها تنها 24 ساعت ميباشد.

-مدت زمان گردش سياره عطارد بدور خود دو برابر مدت زمان گردش آن بدور خورشيد ميباشد.

-روشنايي قرص كامل ماه 9 برابر هلال ماه ميباشد.

-يك خرس بالغ قادر است با سرعت يك اسب بدود.

-قلب يك جوجه تيغي در حالت عادي 190 بار در دقيقه ميزند كه در دوران خواب زمستاني به 20 بار در دقيقه كاهش مي يابد.

-اسبها قادرند در حالت ايستاده بخوابند.

-كانگروها قادرند 3 متر به سمت بالا و 8 متر به سمت جلو بپرند.

-قلب ميگو در سر آن واقع است.

-گونه اي از خرگوش قادر است 12 ساعت پس از تولد جفت گيري كند.

-يك كوه آتشفشان قادر است ذرات ريز و گردوغبار را تا ارتفاع 50 كيلوكتري به فضاي اطراف پرتاب كند.

-داركوب ها قادرند 20 بار در ثانيه به تنه درخت ضربه بزنند.

-سالانه 500 فيلم در امريكا و 800 فيلم در هند ساخته ميگردد.

-آدولف هيتلر گياهخوار بوده است.

-تمامي پستانداران به استثناي انسان و ميمون كور رنگ ميباشند.

-عمر تمساح بيش از 100 سال ميباشد.

-تمام قوهاي كشور انگليس جزو دارايي هاي ملكه انگليس ميباشند.

-موريانه ها قادرند تا 2 روز زير آب زنده بمانند.

-مزه سيب، پياز و سيب زميني يكسان ميباشد.و تنها بواسطه بوي آنهاست كه طعم هاي متفاوتي مي يابند.

-فيلها قادرند روزانه 60 گالن آب و 250 كيلو گرم يونجه مصرف كنند.

-جغدها قادر به حركت دادن چشمان خود در كاسه چشم نميباشند.

-80 درصد امواج مايكرو ويو تلفنهاي همراه بوسيله سر جذب ميگردد.

-قد فضانوردان هنگامي كه در فضا هستند 5 تا 7 سانتي متر بلنتر ميگردد.

-بلژيك تنها كشوري است كه فيلمهاي غير اخلاقي را سانسور نميكند.

-جليغه ضد گلوله، برف پاك كن شيشه خودرو و پرينتر ليزري همگي اختراعات زنان ميباشند.

-موز پر مصرف ترين ميوه كشور امريكا ميباشد.

-درتمام انسانهاي كره زمين 99.9 % شباهت ژنتيكي وجود دارد.

-98.5 % از ژنهاي انسان و شامپانزه يكسان ميباشند.

- قلب انسان بطور متوسط 100 هزار بار در سال ميتپد.

- لئوناردو داوينچي مخترع قيچي ميباشد.

-سطح شهر مكزيك سالانه 25 سانتي متر نشست ميكند.

-50 %جمعيت جهان هيچگاه در طول حيات خود از تلفن استفاده نكرده اند.

-در هر 5 ثانيه يك كامپيوتر در سطح جهان به ويروس آلوده ميگردد.

- ظروف پلاستيكي 50 هزار سال طول ميكشد تا در طبيعت شروع به تجزيه شدن كنند.

-اغلب مارها داراي 6 رديف دندان ميباشند.

-90% سم مارها از پروتئين تشكيل يافته است.

-هرگاه جمعيت كره زمين به 100 نفر كاهش يابد، 50 % پول جهان در دست 6 نفر قرار خواهد گرفت.

-موشهاي صحرايي سالانه 1/3 منابع و ذخاير غذايي جهان را نابود ميسازند.

-2/3 آدم رباييهاي جهان در كلمبيا به وقوع مي پيوندد.

- 2/3 اعدامهاي جهان در كشور چين بوقوع مي پيوندد.

-سرود اصلي كشور يونان متشكل از 158 بيت ميباشد.

-تمساح ها قادرند آرواره هاي خود را با نيروي 1300 كيلو گرم ببندند.

-يك گاو بطور متوسط سالانه 2 هزار و 300 گالن شير توليد ميكند.

-خورشيد از لحاظ وزن از 70% هيدروژن،28% هليوم،1.5% كربن+نيتروژن+اكسيژن و 0.5% عناصر ديگر تشكيل شده است.

-سگهاي شهري بطور متوسط 3 سال بيشتر از سگهاي روستايي عمر ميكنند.

-در امريكا سالانه 15 نفر بر اثر گاز گرفتگي توسط سگها جان خود را از دست ميدهند.

-70% فقراي جهان را زنان تشكيل ميدهند.

-نور خورشيد 8.5 دقيقه طول ميكشد تا به زمين برسد.

-خودروسازي بزرگترين صنعت در جهان ميباشد.

-در هر 2 هفته يك زبان در جهان منقرض ميگردد.

-ون گوگ در طول حيات خود تنها يكي از نقاشيهاي خود را بفروش رساند.

-گربه هاي خانگي 70% وقت خود را در خواب سپري ميكنند.

-پلنگها قادرند تا ارتفاع 5 متري به بالا بپرند.

-سم مارهاي قهوه اي استراليا تا حدي مهلك ميباشد كه 0.002 گرم از سم اين مارها ميتواند يك انسان را بكشد.

-اختراع پيچ گوشتي پيش از پيچ صورت گرفت.


|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : سه شنبه 7 تير 1390